Федералната агенция за автомобилен транспорт (KBA) проверява кросоувъра Cayenne
По информация на списание Spiegel, по нареждане на Федералното министерство на транспорта Федералната агенция за автомобилен транспорт (KBA) във Фленсбург е започнала проверка на Porsche Cayenne относно съмнение за манипулация на отработените газове.
KBA-провежда тестовете и ги комбинира
Говорител на министерството на транспорта заяви, че в момента текат всеобщи тестове на различни видове превозни средства по подозрение за манипулиране на отработените газове, които все още не са приключили. Постоянно пристигат нови указания, "Именно поради тази причина те се напасват и комбинират", заяви говорител на списание Spiegel.
Малко предистория: вътрешен човек, запознат с проблема, направи следното пояснение, че Porsche Cayenne с трилитров V6 TDI,е оборудван с устройство за изключване, което разпознава кога превозното средство е на изпитателния стенд и кога се движи по пътя. Този софтуер е скрит в програмното осигуряване на трансмисията като способ за подгряване. На изпитателния стенд законовите гранични стойности са спазени, при движението на волана или при наклон, стръмен път софтуерът разпознава, че Cayenne се движи по път и тогава превключва на друга програма. В сътрудничество с TÜV Nord програмата за превключване може да бъде активирана и на изпитателния стенд и тогава емисиите определено скачат. "Измерените по време на този тест нива на емисиите са над разрешения праг за модела", заяви пред списание Spiegel ръководителят по изпитване в TÜV- Хелге Шмид. Мартин Фюр, професор по административно право в университета в Дармщад, след проверка на документите с резултатите от тестовете заяви: "Porsche използва тук съоръжение за изключване, което е забранено по силата на европейското законодателство."
Тестовете за Porsche са неразбираеми
Говорител на Porsche заяви пред списанието: За Porsche тестовете не изглеждат разбираемо правдоподобни, при своеобразен тест с подобно превозно средство изискуемите законови гранични стойности и в двете комутационни програми са изпълнени.
Съвсем наскоро Audi призова 24 000 дизелови автомобила в Европа от сериите A7 и A8 с трилитров V6 TDI да посетят сервизите. Audi говореше за някакви "превантивни проверки на софтуера на трансмисията на най-различни модели." Причината била, че "оборотите на двигателя, в някои области се влияят неблагоприятно от софтуера на трансмисията", заявиха от Audi. Софтуерът предизвиква NOx стойности, някои от които са с около 20 до 100% по-високи от пределната стойност за емисиите на Евро 5 стандарта, спрямо който са класифицирани автомобилите. Според федералния министър на транспорта Александър Добриндт Audi е използвал нелегален софтуер за временно намаляване на емисиите на отработените газове. Следствена комисия по искане на Федералната агенция за автомобилен транспорт е установила, че и при марката Volkswagen, когато ъгълът на наклона е над 15 градуса, емисиите на азотни оксиди в отработените газове са до два пъти по-високи в сравнение с шофиране по прави участъци. Защото по време на теста на стенда, волана не се мести, Добриндт продължи " Федерално министерство на транспорта е установило, че тази функция разпознава теста на изпитателния стенд, което означава незаконно изключващо устройство“.