Залага на батерия с най-нова революционна технология със 700 км пробег от 2017
Хенрик Фискер възнамерява да пусне на пазара през 2017 нов електрически автомобил със 700 километров автономен пробег. Фискер залага на батерия с най-нова революционна технология.
Използвайки новата технология на батерията, Fisker отново ще предизвика наложилите се вече в бранша: след Karma, който пусна през 2012 година като луксозен електрически автомобил с Range Extender, този път дизайнерът иска да направи изцяло електрически автомобил. Неговият пробег ще надхвърли и най-дългите пробези на серийните електрически автомобили.
Нова, по-мощна акумулаторна батерия
За патентованата технология на батерията калифорнийците специално основаха фирмата Fisker Nanotech. Новата батерия трябва да предложи по-голям пробег и да издържа по-дълго в сравнение с познатите досега батерии. Компанията все още не дава подробности за това, но се говори за нов химичен състав, който ще повиши мощността и ще намали обема. По информация на в. Welt това трябва да е супер кондензатор от графит. Веществото се смята за 300 пъти по-яко от стомана и с много под-добра топлинна и енергийна проводимост. Най-голямата пречка досега бяха производствените разходи за батериите от графит. Фискер ще трябва да е намерил решение за това.
Нов Fisker с летящи врати
С изграждането на собствен луксозен електрически автомобил Хенрик Фискер обяви също така, че ще разработи един достъпен електрически автомобил за масовия пазар, който ще струва по-малко, отколкото моделите на конкуренцията и ще предложи по-голям пробег на електричество.
Пръв поглед на новия Fisker дават дизайнерските скица и първите тийзър изображения, откъдето може да се види спортен модел с четири врати, които се отворят една срещу друга нагоре.
Хенрик Фискер, директор на Fisker Inc. е работил како дизайнер за BMW и Aston Martin, а през 2007 основава своя автомобилна компания. Първоначално той печели от преоборудване на серийни автомобили, а след това през 2011 вече стартира със собствен автомобил, Karma е електрически автомобил с четирицилиндров бензинов двигател на борда, който удължава пробега.
Karma печели многобройни отличия, но не можа да се наложи на пазара. Вместо обявените 15 000 автомобила годишно, само 2000 са напуснали производствените халета. След две акции за изтегляне, производителят на батерията A123 фалира, след което Fisker се обяви в несъстоятелност през ноември 2013.
През февруари 2014 китайската компания Wanxiang Group купи фирмата, но не и марката Fisker. С новата фирма и новия електрически автомобил Фискер възнамерява да направи рестартарт.
Karma междувременно стратира отново като Karma Revero.