VF-18 е реплика на миналогодишното Ferrari, смята Алонсо
Кевин Магнусен и Ромен Грожан бяха на крачка от сензацията в Австралия, но двете грешки в бокса попречиха на Haas F1 да спечели впечатляващите за отбор от този калибър 22 точки още в отварящото състезание за сезона. Позитивните коментари относно представянето на тима обаче бяха комбинирани и със серия от обвинения.
Фернандо Алонсо заяви, че новият автомобил на Haas F1 е реплика на миналогодишното Ferrari, а техническият ръководител на Force India Отмар Шафнауер ирочнично подметна, че „това е магия, защото никога преди не се е случвало във Формула 1”. Тим шефът на Haas F1 Гюнтер Щайнер обаче е категоричен, че неговият отбор не нарушава правилата по никакъв начин.
„Знам, че не правим нищо грешно”, коментира Щайнер за Sky F1. “Никой не е идвал при мен, за да каже открито: „Гюнтер, какво се случва тук, какво правите?” За мен е пределно ясно. Ако някой има проблем, трябва да се разговаря по този въпрос. Едно е да имаш мнение, но ако искаш да направиш нещо, идваш и ми казваш!”
Правилникът позволява споделяне на механични компоненти между отборите като окачване и трансмисия. Haas F1 не крие, че се възползва от този факт. Според Ромен Грожан именно предното окачване на Ferrari е основната причина за големия прогрес на тима.
На въпроса какъв процент от компонентите при VF-18 са заимствани от Скудерията, Щайнер отговаря: „Трудно е да се каже! Всички механични елементи, които правилникът позволява, са купени от Ferrari. Осигуряват ни голяма помощ, за да разполагаме със стабилен автомобил още от самото начало – окачване, скоростна кутия, хидравлика, електроника. Не ги правим сами. Но аеродинамиката е изцяло наше дело.”
Най-сериозните критики към Haas F1 са насочени именно към аеропакета и не би било изненадващо, ако конкурентите на американския тим инициират разследване по случая.