Компанията сега завършва собствения си завод в Шанжао, който струва 1,7 млрд. евро
Първият модел на младата китайска марка Aiways, средноголемият кросоувър U5, е готов за серийно производство и ще се появи на европейския пазар в началото на 2020 г. Дошло е време да бъде направен втори електрически автомобил, защото гамата трябва да се състои от 15 модела. Прототипът U7 Ion, представен в Шанхай, дава ясно да се разбере как неговите създатели са смесили в едно MPV и SUV. Авторите казват, че това е просторен семеен автомобил за шест или седем места - „четвъртото пространство” след дома, работата и отдиха.
Подобно на кросоувъра U5, ванът U7 е построен върху модулна платформа MAS ( McPherson окачване отпред и многозвенно отзад). Габаритите на автомобила не са известни. Кен Окуяма, бащата на Ferrari Enzo, гарантира, че моделът е изпълнен в същия атрактивен стил.
Китайците мълчат за задвижващата система на U7 Ion, но е ясно, че това е системата E-Drive от модела Aiways U5. Той има предно предаване, задвижван от електрически мотор с мощност 140 кВт (190 к.с., 315 Н м), а батерията с капацитет 63 кВтч обещава автономен пробег от 503 км при стария цикъл NEDC.
Не само това, в салона има 12 сензорни екрана, маса, хладилник, въздушен филтър и отопляеми и охлаждани стъклени държачи. Под тавана автоматично се движи робот с изкуствен интелект, който разпознава пътниците и извършва гласови команди.
Няма съмнение, че Aiways U7 ще влезе в серийно производство след няколко месеца под същото име и с минимални модификации на външния дизайн. Компанията сега завършва собствения си завод в Шанжао, който струва 1,7 милиарда евро. Производителят отговаря на стандартите на Industry 4.0 и е в състояние да произвежда 150 000 автомобила годишно. Вече е планирана фаза на разширяване до 300 000 единици. Европейските операции на марката ще се извършват от от немското дъщерно дружество Gumpert Aiways Automobile GmbH, носещо името на дизайнера Роланд Гумперт.