В екипа на McLaren вярват, че отличното представяне на MP4-23 при дъжд и мокро трасе ще им даде предимство спрямо Ferrari в състезанията до края на сезона.
Прогнозите сочат, че при дебюта на Сингапур във Формула 1 следващата седмица ще вали, а в Япония, Китай и Бразилия по това време на годината често сме били свидетели на състезания при променливи атмосферни условия.McLaren и в частност Люис Хамилтън, демонстрираха впечатляващо темпо на мокра писта в последните два старта – на „Спа” и „Монца”. Според изпълнителния директор на отбора Мартин Уитмарш способността на MP4-23 да генерира по-бързо температура в гумите при подобни условия спрямо конкурентния автомобил на Ferrari може да даде предимство на Сребърните стрели.
„Резултатите през тази година сочат, че Ferrari и ние сме на едно ниво що се касае до представянето на пистата. Мисля, че ще бъде трудно, за който и да е от двата тима да натрупа стабилен аванс в оставащите до края на сезона състезания. Темпото на MP4-23 при нетипични атмосферни условия обаче може да се окаже голямо предимство.”
„Сингапур е непозната територия за всички нас, но знаем какво може да ни съпътства по време на стартовете в Япония, Китай и Бразилия. Ние обаче сме добре подготвени. С помощта на Люис и неговите страхотни умения на дъжд сме готови да се възползваме от всякакъв тип неблагоприятни условия.”
Съотборникът на Хамилтън – Хейки Ковалайнен, изглеждаше разочарован от второто място на „Монца” миналия уикенд, но Уимарш е доволен от представянето на финландеца. „Хейки няма причини да съжалява. Истината е, че той не допусна нито една грешка през целия уикенд, беше изключително бърз и на сухо, и на мокра писта, и при дъжд. Вероятно ако беше с по-малко гориво за квалификациите, можехме да спечели първата позиция на грида”, обяснява Уитмарш.
„Той имаше проблеми с видимостта в началото на състезанието и известни затруднения с температурата на гумите и работата на спирачките. Ъпреки това не сме разочаровани от резултата. Мисля, че в неделя се справихме много добре и компенсирахме пропуските си от предни ден. Точките, които спечелихме за шампионата при конструкторите, са доказателство за това.”
„Да не забравяме, че Хейки е уникално бърз пилот, но има все още какво да учи по отношение подхода към всяко отделно състезание. Имаме конкретна програма относно него за седмици, дори месеци напред, която ще му помогне да стане още по-добър.”