Италианците са категорични, че гумите вече няма да са водещият фактор
Когато Pirelli замести Bridgestone като единствен доставчик на гуми във Формула 1, италианците бяха инструктирани да подготвят сликове, които имат ограничен ресурс, за да на направят по този начин състезанията по-непредвидими и вълнуващи. Впоследствие тази стратегия донесе куп критики на компанията и вероятно се е отразила негативно върху имиджа й, но в крайна сметка това бе желанието на ФИА.
Сега Федерацията и отборите отправиха ново искане към Pirelli. По-високите нива на аеродинамично притискане в комбинация с по-широките сликове ще увеличат неимоверно натоварването върху гумите при спиране и в завоите. Ето защо италианците бяха инструктирани да повишат значително издръжливостта им, което на свой ред обаче ще се отрази негативно върху драмата.
„Не можеш да угодиш на всички. Можеш единствено да работиш в една или максимум - в две посоки”, коментира спортният директор на Pirelli Пол Хембри по време на празненствата по случай 110-ата годишнина на компанията в моторните спортове.
„Направихме това, което искаха от нас първоначално. После решението бе да тръгнем в друга посока. Просто следваме това, което спортът иска от нас. Единствено, което ние желаем на свой ред, е да ни казват какви са техните искания. Няма причини за оплаквания, когато доставяме това, което ни е заръчано.”
„Спортът тръгва в различна посока. Ако се получи така, както хората казват, то състезанията ще станат по-добри!”
Ако не се получи, е много вероятно отново да наблюдаваме процесии, тъй като спиранията в бокса категорично ще бъдат по-малко.
„Ще има по-малко спирания. Това ще е резултат на по-слабата деградация. По принцип влизаш в бокса, ако има спад на представянето (резултат на деградацията) или при механично изосване. В този случай работим да намалим и двете.”
„Ще има много повече състезания с едно спиране, но ако заради новата аеродинамика автомобилите са по-близо един до друг и гумите не прегряват, то пилотите ще могат да натискат. При този сценарий очакваме повече изпреварвания.”
Един от основните проблеми на Pirelli е, че специалистите на компанията разчитат на данни от тестовете, направени с модифицирани автомобили от 2015 година. При тях няма как на практика да се постигнат толкова високи нива на притискане, което е и причината италианците да залагат много и върху компютърните симулации.