Mercedes обясни какви са доводите, които стоят зад отказа да доставя двигатели на Red Bull. Те са били фиксирани още през юли, като австрийците не са направили необходимите стъпки, за да ги удовлетворят.
По време на състезателния уикенд в САЩ Бърни Екълстоун разкри, че ръководството на Red Bull е стартирало процеса по прекратяване на взаимоотношенията с Renault, тъй като е смятало, че няма пречки сделката с Mercedes да бъде реализирана. Детайлите по нея са били обсъждани на среща, на която са присъствали тим-шефът на Red Bull Кристиан Хорнър, спортният директор на Mercedes Тото Волф, директорът без изпълнителни функции Ники Лауда и Екълстоун.
Според Волф от Red Bull не са се свързали с германците, след като те са поставили условията си по сделката. Две са били ключовите изисквания.
"Първото беше да получим картбланш от Renault, тъй като те са индустриален партньор на Mercedes и никога не бихме направили нещо, което е против волята им", обяснява Волф за британското издание Autosport. "Докато Renault не ни даде зелена светлина, не можем да предприемем нищо. В противен случай бихме нарушили договора си, а Renault и Mercedes имат много по-големи интереси отвъд Формула 1, например общите ни заводи в Мексико."
"Другото, което казахме тогава, е, че ако доставяме двигатели на Red Bull, има вероятност да попречим на собствения си успех, защото те могат да бъдат много успешни с нашата задвижваща система. Те ще постигнат това честно и почтено, но тук идва моментът, че за да приемем техния успех, трябва да имаме съвместни маркетинг активности по целия свят."
"Ако обликът ни във Формула 1 пострада, как можем да спечелим в глобален мащаб? Може ли да правим съвместен автомобил, събития, да използваме общи платформи? Доведете ни човек, с когото можем да обсъдим това! Както знаете, накрая нищо не се случи!"
Последният слух около сагата с двигателите на Red Bull бе, че Honda е съгласна да си партнира с австрийската компания. Председателят на McLaren Рон Денис обаче е наложил вето върху евентуалната им колаборация.