От Renault са категорични, че никаква част от интелектуалната собственост на McLaren не е използвана в дизайна на R27.
Ръководството на френския тим ще трябва да отговаря на въпросите на Световния съвет по моторни спортове (WMSC) по обвинение за шпионаж на 5 декември, ден преди заседанието на контролиращия орган в Монако.
В официалното изявление, което от Renault публикуваха в петък, се казва, че бившият инженер на McLaren Фил Макарет е пристигнал в отбора с няколко стари дискети, върху които са били записани технически чертежи и таблици, собственост на бившите му работодатели. Въпреки че тази информация е прехвърлена в компютъра на Макарет и част от персонала е видяла някои от чертежите, проучването вътре в отбора показва, че това не е повлияло по никакъв начин на дизайна на автомобила.
„Допълнителните свидетелски показания от страна на инженерите, въвлечени в случая, сочат, че тези данни наистина са били показани за кратко, но никаква информация не е използвана или е повлияла по някакъв начин върху конструкцията на автомобила на Renault”, се казва в изявлението.
От Renault също подчертават, че са съдействали напълно на ФИА и McLaren по случая още в момента, когато са били предупредени за наличието на тези дискети в началото на септември. Макарет е бил отстранен временно от длъжност, дискетите – върнати на McLaren, а цялата информация в системите на Renault – изтрита. „ING Renault F1 Team съдейства до такава степен на McLaren и на ФИА по случая, че дори покани независими експерти на McLaren, които да проверят информационните системи на отбора и да направят инспекция на автомобилите и на конструкцията им, за да демонстрира, че този инцидент по никакъв начин не е повлиял на дизайна на болидите.
ING Renault F1 Team е напълно прозрачен спрямо McLaren и ФИА, активно включен в разследването по случая и напълно уверен относно решението на Световния съвет.”