Французите смятат, че са наваксали изоставането с развитието на двигателя
Ferrari отново загуби битката с Mercedes, а пилотът на Red Bull Макс Верстапен прескочи и двамата състезатели на Скудерията, финиширайки трети в крайното класиране при конструкторите. Въпреки това всички са единодушни, че италианците разполагат с най-мощната задвижваща система и единствено слабото начало на сезона и множеството грешки им попречиха да спечелят първата си титла от 2008 г. насам. Може би единствено с изключение на Сирил Абитебул, който твърди, че двигателят на Renault вече е на нивото на Ferrari.
„Според нашите замервания в състезателни условия Ferrari и ние сме с най-мощният двигател. После идва ред на Honda и накрая Mercedes”, коментира моторспорт директорът на френската компания пред немските колеги от auto motor und sport.
Гледната точка на Анди Коуъл, който ръководи развитието на двигателите в Mercedes, очаквано е по-различна.
„Разликата между Honda, Renault и нас е минимална. Само от Ferrari са с едни гърди напред”, категоричен е Коуъл. „Трудно е да се установи каква точно е максималната мощност. По време на състезание автомобилът на съперника може да се възползва допълнително от ефекта на изтеглянето, от DRS, да е в режим за атака или пък обратното – да пази гумите.”
При стабилен правилник тенденцията е представянето на отборите, а в случая и на производителите на двигатели, да се изравнява. Тази тенденция ще продължи, смята босът на Mercedes Тото Волф.
„Мисля, че ще видите как в дългосрочен план представянето на различните задвижващи системи ще се стабилизира. Този сезон имаше много добри състезания за Ferrari, в Renault също направиха крачка напред, но с напредването на годините в този цикъл правила разликите ще стават все по-малки.”
„Същото е в утвърдената индустрия. Разликите намаляват и аз нямам никакво съмнение, че това ще е тенденцията и при нас.”