Естонецът взе безапелационно рали „Аржентина”, пети кръг от WRC
Двамата пилоти на Hyundai Тиери Нювил и Дани Сордо допълниха челната тройка, а Себастиан Ожие (Ford M-Sport) завърши четвърти, въпреки че чистеше етапите в началото на надпреварата.
Рали „Аржентина” далеч не започна толкова убедително, колкото и завърши за Танак. Естонецът се завъртя още във втората отсечка, удари камък и това доведе до повреда в сервото на заводската Yaris WRC. Въпреки това Танак излезе начело след петия етап, когато прескочи Андреас Микелсен (Hyundai), а в края на петъчния ден имаше аванс от 22,7 секунди спрямо втория Крис Мийк (Citroen).
В събота вечер преднината на Танак надхвърляше 40 секунди, като и Мийк имаше заслуга за това. Британецът спука гума и бе принуден да спре в последния етап за деня, което го смъкна до осмото място.
След проблемите на Мийк Нювил се бетонира на втора позиция, но Танак не му остави никакъв шанс дори и да си помисли за победата. Разликата на финала между двамата бе 37,7 секунди и естонецът напълно заслужено стигна до първия си успех със заводския тим на Toyota и общо трети във WRC. За Нювил утехата бе, че изпревари с половин секунда Ожие във финалния „пауърстейдж”.
Дани Сордо направи чисто състезание и завърши трети за разлика от съотборника си Андреас Микелсен, който бе много бърз на старта, но в шестия етап спука гума. Норвежецът навакса част от изоставането си и в края на надпреварата притисна Себастиан Ожие, но четири секунди не му достигнаха в битката за четвъртото място.
Елфин Еванс (M-Sport) така и не влезе в ритъм през цялата надпревара, но липсата на сериозни грешки му отреди шеста позиция на финала. Крис Мийк завърши седми, след като прескочи Есапека Лапи (Toyota). Финландецът спука три гуми, в събота излетя от пътя, но въпреки това завърши за разлика от съотборника си Яри-Мати Латвала, който отпадна още след третата отсечка.
Удар в камък и повреда в окачването извади Латвала от състезанието, докато завърналият се в екипа на Citroen Крейг Брийн катастрофира след пилотска грешка в единайсета отсечка. От техните проблеми се възползваха Теему Сунинен (Ford M-Sport) и победителят във WRC 2 Понтус Тидеман (Skoda Fabia R5). Пълните резултати може да видите тук.
Следващият старт във WRC е рали „Португалия”, което стартира на 17 май.