Ferrari спечели Гран при на Бахрейн и едва ли някой е изненадан от този факт. По традиция Скудерията се представя силно на „Сахир“, като и тази година не направи изключение. Но не всичко премина според очакванията.
На същата писта през февруари, по време на предсезонната подготовка, Кими Райконен имаше огромно предимство пред своя съотборник, но в старта за Голямата награда на Бахрейн Фелипе Маса се справи далеч по-добре. Въпреки провала в Австралия и Малайзия бразилецът намери сили и спечели първата си победа за сезона по начина, по който го направи и миналата година. Райконен завърши втори и оглави класирането при пилотите, но въпреки това към него и към отбора бяха отправени критики, че не е атакувал Маса за първата позиция.
Ferrari
Единствено в бокса ли са разрешени изпреварванията между пилотите на Ferrari, се питаха феновете на Скудерията след Гран при на Бахрейн. От гледна точка на отборната стратегия отговорът на този въпрос е положителен. Спомнете си недоволството на Хамилтън в Монако миналата година и позицията на Рон Денис относно значението на отборната „игра“. Едва ли има тим, който ще позволи на пилотите си да рискуват двойната победа дори и да става дума за началото на сезона. Но да оставим настрана решенията на Стефано Доменикали и ръководството на Ferrari. Защото със и без тяхна помощ второто място бе програма максимум за световния шампион.
За разлика от Маса Райконен изпитваше сериозни затруднения с настройките на своя автомобил през целия уикенд, а стратегията му за самото състезание предвиждаше по-къса първа серия обиколки. Каква е логиката в този случай Кими да атакува Маса, след като е почти сигурно, че ще загуби спечеленото на пистата в бокса? Няма отбор във Формула 1, който да си позволи лукса да поеме подобен риск, защото финансовата страна на надпреварата категорично има преимущество над желанието на феновете за оспорвано състезание. Дали за добро, дали за лошо, тимът или по-скоро компанията, която представлява, играе главната роля в комерсиалния спорт, в частност Формула 1.
McLaren
McLaren претендира, че пилотите на отбора са равнопоставени и имат еднакви шансове да се борят за победата. Рон Денис е категоричен в тази си позиция, но същевременно признава, че няма как тимът да бъде пренебрегнат. Стратегиите на Хамилтън и Ковалайнен в старта за Голямата награда на Бахрейн са олицетворение на този постулат.
Вторият стоп на Хейки бе изтеглен назад (финландецът влезе в бокса десет обиколки преди края на състезанието), а ако се съди по резултата от квалификациите, Хамилтън щеше да спре далеч преди него и при първия, и при втория пит. За съжаление инцидентът между англичанина и Фернандо Алонсо по време на втората обиколка ни попречи да узнаем точната стратегия на Люис и по какво тя се различава от тази на Ковалайнен. Факт е обаче, че при подготовката на двамата си пилоти отборът търси максимална гъвкавост по време на състезанието и менажира пилотите така, че да извлече максимума независимо от обстоятелствата на пистата.
BMW Sauber
Тимът може да търси предимство спрямо конкурентите не само по отношение на стратегията, а оптимизирайки в максимална степен престоя на пилотите в бокса. BMW Sauber го доказа по категоричен начин. 57.997 секунди – това е времето, което бе нужно на Ник Хайдфелд за двата пита в Гран при на Бахрейн. Нито един от останалите отбори не е бил толкова бърз, колкото BMW Sauber.
„Спирането в бокса е може би най-важният момент от състезанието, защото целият екип трябва да е перфектен“, разказва съотборникът на Хайдфелд Роберт Кубица. „От нас, пилотите, се изисква да спрем максимално късно, но и точно на маркерите. По този начин механиците няма нужда да се местят преди да започнат да обслужват колата. Това е от съществено значение при зареждането на гориво. Ако човекът, отговорен за тази задача, трябва да мести тежкия шланг дори и на една крачка встрани, губим много време“.
Работа в екип – това е единственият начин да си на върха във Формула 1.