Истината трябва да излезе наяве, категорични са съперниците на Скудерията
Миналия петък ФИА публикува изненадващо съобщение, с което да уведоми обществеността във Формула 1, че приключва разследването на задвижващата система на Ferrari, след като е постигнала вътрешно споразумение с отбора. „Подробностите по това споразумение ще останат достояние само на двете страни”, гласеше още официалното съобщение на Федерацията.
Това моментално провокира недоволство у останалите тимове, но точно в този момент приключваше предсезонната подготовка, екипите събираха оборудването и време за реакция нямаше. Опитът на ФИА да прекара незабелязано съобщението малко или много успя, но седмица по-късно седем отбора излязоха с обща позиция по спорния въпрос.
Ние, долуподписаните тимове, останахме изненадани и шокирани от изявлението на ФИА от 28 февруари, петък, засягащо приключилото разследване на задвижващата система на Scuderia Ferrari Formula 1“, гласи позицията на McLaren, Mercedes, Racing Point, Red Bull, Renault, AlphaTauri и Williams.
„Международният спортен регулатор има ангажимента да действа спрямо възможно най-високите стандарти при управлението си, цялостно и напълно прозрачно. След продължилите месеци на проучвания, направени от ФИА в резултат на запитванията от страна на другите отбори, е постигнато конфиденциално споразумение с Ferrari случаят да бъде приключен, на което обаче се противопоставяме.“
„Искаме публично да заявим нашето желание за пълни подробности по случая, което да гарантира, че в спорта ни всички участници се третират честно и почтено. Правим го заради феновете, участниците и собствениците на Формула 1.“
„В допълнение си запазваме правото да търсим правна защита в рамките на надлежния процес на ФИА и пред компетентните съдилища."
Правилникът на ФИА гласи, че съперниците на Ferrari не могат да подадат официален протест, тъй като са изминали 14 дена от публикуването на официалното класиране на съответния участник в шампионата. Все пак обаче съществува механизъм, по който спорният въпрос може да бъде изложен пред Международния трибунал на ФИА. Другият механизъм е използването на граждански съд, който да преразгледа действията на Федерацията и Ferrari.