Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Отборите не са единодушни за сейфтикара

14.09.2022 12:41
Отборите не са единодушни за сейфтикара

Няма постигнато съгласие относно прекратяването на надпреварите

Изминалата Гран при на Италия ще се запомни с поредната категорична победа на Red Bull и Макс Верстапен, но и с освиркванията в края на надпреварата, които финалът зад автомобила за сигурност предизвика. Даниел Рикардо паркира своя автомобил на пистата заради технически проблем шест обиколки преди края и тъй като маршалите не можаха да го отстранят своевременно, битката между Верстапен и Шарл Льоклер завърши безславно.

Рейс контролът можеше да спре надпреварата и да върне автомобилите на стартовата решетка. Това щеше да гарантира вълнуващ финал, но обяснението на Нилс Витик бе, че тежестта на ситуацията не е предполагала подобна реакция, но и че обслужването на автомобила на Рикардо е отнело повече време от очакваното. Въпреки това критиките към наследника на Майкъл Маси продължават дори сега, тъй като с действията си той е опорочил състезанието и че въпреки промените в рейс контрола бремето на миналогодишния финал в шампионата продължава да тегне над Формула 1.

След драматичния финал в Гран при на Абу Даби миналата година, осигурил титлата на Макс Верстапен, се заговори, че отборите, Формула 1 и ФИА са постигнали съгласие при инцидент и необходимост от автомобил за сигурност надпреварата да бъде стопирана, за да не се убива интригата. Тим шефът на McLaren Андреас Зайдъл обаче е категоричен, че няма подобна конвенция.

„След това, което се случи миналата година в Абу Даби, имаше дълги дискусии между ФИА, Формула 1 и всички отбори, за да се прецени какви промени в правилника са необходими, за да няма финали зад автомобил за сигурност“, коментира Зайдъл за Motorsport.com.

„ФИА и Формула 1 настояваха много за решения. Всичко зависеше от нас, от отборите. В крайна сметка почти всички тимове бяха против промените, защото не можахме да постигнем консенсус около някакво по-добро решение, което да бъде и справедливо. Може би просто трябва да приемем, че ситуации като днешната ще има и в бъдеще.“

„Искаме решение, което е справедливо от спортна гледна точка, а не да ни прави уязвими. И точно поради тази причина не можахме да се споразумеем. Гласувахме да няма промяна в правилника и доколкото си спомням, всички отбори гласуваха така. Ето защо смятам темата за приключена.“

След края на състезанието президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем организира среща с представители на рейс контрола и отборите, за да потърсят отново вариант за промяна. Едно от предложенията е било в правилника да бъде записано, че червените флагове са задължителни при необходимост от сейфти кар определен брой обиколки преди края на състезанието. Това ще гарантира, че всяка надпревара ще завършва със зелени флагове. С оглед на предходната ситуация от Абу Даби обаче е малко вероятно тимовете да постигнат консенсус.

Коментари
comments powered by Disqus