Скъсеният сезон налага ограничения, твърди босът на Pirelli
Pirelli предоставя на отборите възможност да избират сами какви гуми ще използват за дадено състезание. Италианците номинират три слика, като всеки пилот решава колко броя от всеки ще получи, като сборът им е ограничен до тринайсет.
Този избор обаче вероятно ще бъде елиминиран за предстоящия сезон заради натоварения график. Собствениците на шампионата се надяват да вместят 19 състезания през втората половина на годината, което поставя Pirelli пред сериозно предизвикателство.
„Ако първата част от сезона е в Европа, а после се прехвърлим за максимално кратко време в Америка и Азия, ще бъдем изключително натоварени с производството“, коментира за Autosport Марио Изола, който ръководи програмата на Pirelli във Формула 1.
„Ще трябва да произведем приблизително 35 000 гуми за няколко месеца, а не за година. Може да си представите какъв ефект ще има това върху производството ни. Наистина е сериозна задача.“
„Преговаряме с отборите. И бих казал, че те действат доста гъвкаво, за да намерят решение. Например да има стандартен комплект гуми или нещо подобно. Така ще можем да осигурим наличности за много кратък период от време.“
Свободният избор на гуми води до различни стратегии, но напоследък отборите имат минимални вариации, тъй като в повечето случаи най-добрият сценарий е предварително начертан. Може би това е и една от причините тимовете да не оказват сериозна съпротива на фиксираните комплекти.
„Не виждам проблем в това. С радост бихме оставили избора на отборите, стига да е възможно. Зависи колко по-рано ще имаме информация за състезанията“, продължава Изола.
„Същевременно не смятам, че стандартните комплекти ще спрат използването на различни стратегии. При настоящата система част от комплектите така или иначе се връщат след всяка тренировка и т.н.“
„Промяната няма да изисква отборите да връщат еднаква бройка от съответния тип гуми. Просто в началото ще разполагат с едни и същи комплекти. Впоследствие обаче може да се окаже, че са запазили различни за квалификацията и състезанието. В момента се случва точно това.“
Очакванията са, че сезонът във Формула 1 ще започне в началото на юли с два старта на „Ред Бул Ринг“ в Австрия, след което керванът ще се прехвърли на „Силвърстоун“ отново за две надпревари.