ФИА затяга правилника относно налягането и загряването на сликовете
Pirelli отново попадна в центъра на вниманието във Формула 1, след като спукана гума коства сигурна победа на Макс Верстапен в Гран при на Азербайджан, а малко преди инцидента с нидерландеца по същия начин пострада и пилотът на Aston Martin Ланс Строл. От Red Bull бяха особено гласни в критиките си, като те бяха насочени директно към италианската компания и качеството на продуктите ѝ. Според изследването на Pirelli обаче и двете спуквания са провокирани от начина, по който отборите са използвали гумите си.
ФИА съвместно с Pirelli задава минимални стойности на налягането в гумите за всяко едно състезание, като тази директива цели да се прекрати практиката пилотите да стартират с прекалено меки сликове. Това подобрява сцеплението и осигурява по-бързото им загряване, но води до по-високи натоварвания, съответно и вероятност за поява на структурни проблеми. Има конкретни изисквания и за температурата на подгревателите, но всички рестрикции се отнасят до момента, в който гумите бъдат поставени на автомобила. Оттам нататък ФИА не контролира следването на тези стойности и отборите очевидно намират варианти да заобиколят правилника.
Такъв е бил и случаят с Ланс Строл и Макс Верстапен в Баку. Първоначалните предположения на Pirelli бяха свързани с отломките по пистата, които нарушават структурната цялост на протектора. Направените тестове в Милано след двата инцидента обаче отхвърлят тази хипотеза. Според италианската компания Red Bull и Aston Martin са провокирали сами спукванията заради начина, по който са използвани гумите, което на практика означава, че предписанията не са били спазени.
В официалното съобщение Pirelli не прехвърля изцяло отговорността на двата отбора, но дава примери за това как останалите тимове не са имали подобни трудности. Анализът е показал „разкъсване на вътрешната страница, което може да се обвърже с начина на използване на гумите, който е в разрез с предписаните стойности на старта (минимални налягане и максимална температура на подгревателите).“
Заради случилото се в Баку ФИА ще затегне мерките за контрол върху гумите преди старта. Техническата директива, която влиза в сила още за предстоящата Гран при на Франция, гласи, че отборите вече нямат право да оставят гумите да изстинат в бокса, след като вече веднъж са сложени върху автомобила, че налягането ще бъде проверявано и след употреба при изстинали гуми, както и че вече няма да се позволява никакъв толеранс в зададените предварително минимални стойности на налягането.