Британците са все по-близо до участие във Формула 1 като производител
Британската компания Aston Martin, която ще бъде водещ спонсор на Red Bull през новия сезон, взе активно участие при подготовката на правилника за задвижващи системи, който влиза в сила от 2021 година. Ако условията за намаляване на разходите бъдат изпълнени, то тя неминуемо ще влезе в шампионата. Бившите специалисти на Ferrari Йорг Рос и Лука Марморини вече работят по проекта, който е в начална фаза.
Red Bull ще бъде “заводският отбор” на Aston Martin, ако британците наистина проектират и изработят собствена задвижваща система за Формула 1, като логичната стъпка е и братският Toro Rosso, който през новата година ще представя Honda, също да последва водещия отбор на австрийската компания. Според изпълнителния директор на Aston Martin Анди Палмър компанията има капацитет да работи и с повече от два тима, като интересът към проекта е съществен,
„Правим груби сметки за това какви ще са разходите и цените”, коментира още Палмър за Motorsport.com. „Но всичко това е трудно във Формула 1 заради незивестните. Все пак говорим за възвращаемост, но не единствено пряко финансова. Става въпрос за маркетинг, за продадени автомобили, това е целта ни. Подготвяме почвата за момента, когато ще извадим на пазара автомобил със средноразположен двигател, който да се конкурира с Ferrari 488. Това бе и целта на Valkyrie .”
„Трябва да сме готови, когато излезем лице в лице срещу Ferrari, Lambroghini и McLaren. Правилникът за 2021 г. идва в точния момент, тъй като именно тогава планираме появата на новия автомобил.”
Porsche също е сред потенциалните кандидати за участие във Формула 1 през 2021 г., като германците продължават работата си по V6 мотора, който трябваше да задвижва новата версия на 919 Hybrid.