Въпрос на време е японците да обяват официалното си завръщане във Формула 1
Honda прекрати заводската си програма във Формула 1, след като спечели титлата с Макс Верстапен в края на 2021 година. Спортното подразделение на японската компания обаче продължи да работи по проекта, макар и като изпълнител, а не като партньор. HRC сглобява двигателите за двата отбора на Red Bull, като миналата година двете страни удължиха договора си до края на 2025 година.
Когато стана ясно, че Porsche планира да влезе във Формула 1 посредством Red Bull, взаимоотношенията между Honda и австрийската компания охладняха. Въпреки това те продължиха проучванията си върху правилника за 2026 г. и дори подадоха заявка към ФИА да бъдат регистрирани като производител на задвижващи системи през 2026 година.
Сделката между Red Bul и Porsche вече беше пропаднала и отново се заговори, че Honda може да се върне в Милтън Кийнс. Тогава обаче Ford излезе на хоризонта. Американците се споразумяха с Red Bull за 2026 г., а Honda остана без потенциален партньор.
Оказва се обаче, че независимите тимове вече търсят Honda за евентуална заводска програма. Веднага се появиха слухове, че McLaren може отново да се пробва с японците въпреки предишното фиаско, но явно интерес има и от други страни.
„След като направихме регистрацията, с нас се свързаха множество отбори от Формула 1“ , коментира президентът на HRC Коджи Уотанабе по време на официалната пресконеференция на японците преди началото на сезона.
„Засега ще следим изкъсо посоката, в която се развива Формула 1 и ще видим накъде ще тръгнат нещата. Все още няма конкретно решение дали ще се върнем във Формула 1.“
„От гледна точка на технологичното развитие смятаме, че Формула 1 може да ни е единствено от полза. Това е положението в момента.“
Реалистично погледнато освен с McLaren Honda може да си сътрудничи още с Williams и Haas F1, тъй като това са единствените тимове, които не са обвързани с автомобилен бранд. Не е изключено обаче и Лорънс Строл да е потърсил услугите на японците, тъй като Aston Martin няма ресурси да развива своя задвижваща система, а едно заводско партньорство би намалило сериозно разходите на британския тим.