При скорост от 100 км /ч до пълно спиране електромобилът се нуждае от 46 м
Авторитетното независимо американско издание Consumer Reports пише, че не може да препоръча за покупка новия модел Tesla Model 3, който е първият нискотарифен електрически автомобил на Илън Мъск. Това решение е взето, след като експертите от списанието проведоха тест драйв, по време на който става ясно, че при аварийно спиране спирачният път на Model 3 е значително по-голям от този на леки автомобили от същия клас.
Съобщава се, че при скорост от 100 км /ч до пълно спиране Model 3 се нуждае от 46 м – или с 6 м повече, отколкото други компактни седани от същия клас, и дори с 2 м над пълноразмерния пикап Ford F-150. Що се отнася до останалата част от динамичните характеристики - ускоряване, окачване и т.н. – Model 3 получава добри оценки от списанието. Въпроси у експертите на списанието бяха предизвикани от сензорния панел за управление, разположен в средата на таблото. Освен това системите за управление върху сензорния панел показват всички данни за състоянието и движението на автомобила, което, според списанието, е неудобно за шофьора и отвлича вниманието му от пътя дори и за съвсем прости операции, като например контрола на скоростта.
Американската компания Tesla отговори оперативно на критиките към нея, като заяви, че по време на собствените си изпитания спирачният път на Model 3 е бил значително по-къс - 40 м. Производителят отбелязва, че спирачният път може да зависи от условията на пътната настилка и климатичните условия, като обеща да разгледа ситуацията и в случай на откриване на проблеми в спирачната система - да ги отстрани.