На 10 октомври 2007 година, сред древните останки на римския амфитеатър в бутиковия хотел Арена ди Сердика, Olympus официално оповести откриването на свое представителство в България.
Специално за събитието присъстваха г-н Лукаш Дрозд – Регионален мениджър Централна и Източна Европа и г-н Ондрей Типолт – Директор Маркетинг и Човешки ресурси Olympus. Начело на представителството на Olympus за България ще бъде г-жа Елизабет Илиева, която притежава дългогодишен опит като продуктов мениджър на ексклузивния за България дистрибутор на компанията. Основната цел на новооткритото представителство е лансирането и позиционирането на българския пазар на потребителски продукти – фотоапарати и диктофони, като няма да бъде застъпена тази част от дейността на компанията, която е свързана с медицинска апаратура, научна и развойна дейност.Сред феерия в розово, водни импресии и слънчево настроение Olympus представи най-новата гама впечатляващи модели фотоапарати и цифрови диктофони. Гостите сами се убедиха в качествата и неповторимостта на клас компактни фотоапарати Olympus, като дори потапяха в аквариум с вода подводните модели и реализираха най-пъстрите снимки през живота си.
Бяха представени следните атрактивни и уникални серии фотоапарати:
Take it easy… с апарат от серията FE (Fun & Easy)
Характеризират се с високо качество на изображението и атрактивен дизайн. Te са компактни, удобни и лесни за експлоатация. Представители на тази серия са моделите FE-270; FE-280; FE-290 и FE-300.
SP серия... приближи се и твори
Моделите от тази серия притежават висококачествен зум контрол върху всички функции на апарата, като по този начин се проявява повече творчество при снимките и се постигат компактни размери. Представител на тази серия e новият шампион SP-560 UZ - с 18-кратно увеличение, широкоъгълни лещи, двойна стабилизация и с опция за PT-037 подводен бокс за фотография на дълбочина до 40м под вода.
µ серия... твоите моменти, твоят Olympus
Тази серия модели се характеризират със стилни влагозащитени метални тела, face detection и технология за корекция на сенките, технология BrightCapture, функция Guide, TruePic III image processor. Новите попълнения са моделите µ 820: Обаятелно мощен с 5x оптичен зум; µ 830: 5x по-вълнуващо, двойна стабилизация на изображението; µ 1200: с изключителна висока резолюция от 12 MP и уникалният µ 790 SW : водозащитен, до 5 метра удароустойчив, студоустойчив.
Не само новите технологии в областта на цифровите изображения са фокус за Olympus. Обърнато е специално внимание и на технологиите за запис на звук – цифрови диктофони с разнообразни функции.
Компактните цифрови диктофони WS-311M и WS-321M са най-новите попълнения в стилната поредица Olympus WS, притежаваща множество таланти. Тези умни устройства не само позволяват запис и възпроизвеждане на гласови бележки, лекции и интервюта, но могат също така да възпроизвеждат музика и да съхраняват най-различни други формати. Невероятно разнообразните им функции и удобният за потребителя интерфейс правят Olympus WS-311M и WS-321M нещо повече от обикновени цифрови диктофони. Изпробвате ли ги, повече няма да искате да се разделите с тях.
Няколко интересни факта относно името Olympus
През 1919 г. е създадена фирмата Takachiho Seisakusho с основна дейност производството на медицински прибори. През следващата 1920 г. се появяват първите продукти, разработени и реализирани от Takachiho – клиничен термометър и медицински микроскоп с увеличение 600 пъти. През 1921 г. основателите на компанията решават да атакуват европейските пазари. За тази цел е нужно ново име, тъй като европейският потребител едва ли би възприел лесно типично японското Takachiho. Значението на тази дума идва от името на планината, на която живеят японските богове. Така новата търговска марка получава името Olympus.
След 15 годишно производство предимно на медицинска оптика, идва и моментът, в който вече големият производител на оптика решава да се намеси в бързо развиващия се пазар на фотографска техника и апаратура.
Годината е 1936, а първият фотоапарат е наречен Semi-Olympus
Olympus е марка, търсеща предизвикателства, стремяща се винаги към все нови и нови постижения, съобразени винаги с максимата: “Трябва да сме добри в много области, но най –добри в тези, с които се занимаваме активно в момента”. Olympus създава продукти за бъдещето и е толкова амбициозна марка, колкото и самите й потребители.
Това води и до нашето основно мото, а именно: Открийте вашия свят!