Настоящият модел се задвижва от двулитров боксеров четирицилиндров турбо двигател
Австралийското издание Motoring разкри някои подробности относно развитието на модела Subaru WRX, като се позовава на инженер от компанията, пожелал анонимност. Междувременно родствената Impreza смени поколението си през пролетта на тази година, а един напълно нов WRX ще бъде готов едва след четири години, ако не и пет. А ако се съди по обичайната продължителност на жизнения цикъл на един модел, може да се предскаже смяна през 2018. Но през следващата година очакваме обновен WRX, когато той ще получи същите характеристики на Impreza от 2016.
Демонстрационният автомобил Impreza Sedan Concept предвещава появата на серийна Impreza, но се оказа много скучен за гледане. Може би в моделите WRX японците ще се осмеляват да намерят по-изразителни линии.
Настоящият седан WRX се задвижва от двулитров боксеров четирицилиндров турбо двигател, генериращ 268 к.с. и 350 Нм (а при версията WRX S4 - 300 к.с. и 400 Нм). След обновяването тези показатели може да станат по-големи.
Моделът WRX бе представен през ноември 2013 г., въпреки че на различни пазари стартира чак през 2014 г., а на някои места дори през 2015 г. (тогава спортният седан загуби думата Impreza в наименованито, превръщайки се в Subaru WRX). Източник от компанията заяви, че новият WRX върху модулната платформа SGP ще бъде много по-добър от актуалния, но е необходимо да бъде завършен пълният цикъл на развитието му с тестове върху устойчивостта и хармонизирането на всички възли. Друга причина за забавянето е обсъждане на внедряване в WRX на различни хибридни системи, например с електродвигатели в скоростната кутия и на задната ос (платформата SGP осигурява хибридизация).