Загубата от 28 000 евро от всеки продаден екземпляр е прекомерно висока цена за присъствието му в представителния клас
Немците сравняват седана Phaeton Sedan със скъпите часовници, сглобявани на ръка, но изглежда малко хора вече го приемат така, както биха желали неговите създателите. През миналата година са продадени само 4000 автомобила Phaeton в целия всят. Това е един неуспешен автомобил на марката, категорични са експертите. Дори кабриолетът Eos в края на кариерата си (негов наследник няма да има), се продава по-добре. За компанията производител Phaeton е пословичен куфар без дръжка. Като се позовава на анонимен представител от Volkswagen, Bloomberg информира, че представянето на пазара на второ поколение на автомобила ще бъде отложено.
В Германия Phaeton се продава на цена от 89 650 евро (само с двигател V8 4,2). Седанът Audi A8 с четирилитров мотор струва 102 300 евро. Актуалният Phaeton бе представен през 2002 г., построен върху платформата D1. Второто поколения ще бъди построено върху модулната платформа MLB.
Може би германците очакват по-шлифован дизайн на модела, както се случва и с някои други автомобили на концерна. Въпреки това причината е различна. Новият шеф на марката Херберт Дис, председател на Съвета на директорите на Volkswagen Леки автомобили, е поставил задача пред подчинените си печалбата от 2,7% от продажбите през първата половина на 2015 г. да бъде увеличена до 6% през 2018. Сега експертите умуват как да намалят разходите за производството на Phaeton. Дори и с малкия си производствен обем, моделът оказва отрицателен ефект върху общите показатели на марката.
Днешният Phaeton се произвежда в бившата стъкларска фабрика в Дрезден. Ръчното му сглобяване очевидно не помага за намаляване на разходите. Може би ще бъде променено мястото на производството на новото поколение на автомобила.
Оказва се, че след напускането на Фердинанд Пийх от Volkswagen в края на април, който харесваше много този проект, сега няма кой да защити Phaeton, а по-скоро може да изчезне. И все пак, според добре запознати източници, Дис не възнамерява да се откаже от модела. Той просто иска да го направи печеливш или поне да бъде изведен на нула. Ето защо появата на пазара на "втория" Phaeton е преместена за периода 2017-2018, без да се споменава определена дата.
Вътрешната конкуренция в рамките на групата (А8, например) едва ли притеснява Херберт Дис. Особено, след като според последните данни, шефът на цялата група Мартин Винтеркорн предприема реорганизация с цел да бъде осигурена повече свобода на марките в състава на концерна.