Както често се случва в живота, последните решения най-често са предпоследни...
Финалното гласуване по забраната на продажбите на нови автомобили, оборудвани с двигател с вътрешно горене, се отлага за по-късен етап. Интересното е, че въпросното гласуване, което трябваше да се случи утре, на 7 март, първоначално беше представяно като чиста формалност.
Това е на път да се превърне в повратна точка за радикалната "зелена" идея на ЕС след като преди броени дни министърът на транспорта на Германия заяви, че страната му няма да подкрепи предложената от ЕС забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 година и поиска гаранции от изпълнителната власт на блока, че ще има изключение за синтетичните горива.
"Забраната ще попречи на иновациите, ще струва хиляди работни места и ще доведе до упадък на основна европейска индустрия“, коментира през АП Йенс Гизеке, водещият преговарящ от Групата на ЕНП по планираните промени. "Ние сме за амбициозно намаляване на CO2 в транспорта, но трябва да поддържаме технологична неутралност и не се нуждаем от пълна забрана на двигателите с вътрешно горене", допълва той. "Светът ще продължи да кара автомобили с двигатели с вътрешно горене. Нашата задача трябва да бъде да ги направим възможно най-ефективни по отношение на CO2, а не да ги забраняваме. Синтетичните горива могат да помогнат с това“, каза Гизеке. Напомняме, че въпросните изявления и промени реториката около забраната на ДВГ идват след като Италия също заплаши с вето спирането на продажбите на нови неелектрически автомобили от 2035. Полша и България също се присъединиха към държавите, оспорващи целесъобразността и постижимостта на подобна мярка.