Непрекъснатите конфликти са причина за радикалната мярка
От 16 януари тази година БФАС няма право „да извършва дейности по планиране, организиране и провеждане на автомобилен спорт на територията на Република България и в чужбина”, гласи писмото на СБА, с което уведомява Федерация, че я лишава от лиценза, предоставян от ФИА.
„Решението е мотивирано от непрекъснатите конфликти и скандали в БФАС, многобройните жалби от членове на БФАС, постъпващи в СБА, спорната легитимация на Управителния съвет на БФАС, която поставя в правна несигурност автомобилния спорт за неопределен период, както и случилото се с Рали България 2018 г. Всичко това в съвкупност уронва престижа на българския автомобилен спорт в страната и в чужбина и пречи на неговото по-нататъшно развитие”, се казва още в съобщението.
СБА е правоносителят на лиценза, който ФИА издава за съответните държави, и е напълно в правото си да извади БФАС от автомобилния спорт у нас. На теория подобни действия могат да имат положителен ефект, тъй като при настоящата ситуация с двама председатели Федерацията не може да изпълнява ефективно ангажиментите си.
Калоян Станчев трябваше да наследи Владимир Илиев на поста председател на БФАС тази пролет, но изборът му бе оспорван в съда. Илиев продължи да изпълнява функциите си и заедно с Александър Ковачев организира рали „България” в края на миналата година, което бе пълен провал.
При настоящата ситуация СБА може да поеме ръководството на автомобилния спорт у нас или да бъде организирана алтернативна на БФАС структура, която да поеме нейните функции.