Панагюрецът е нахлул в залата на БФАС и се е държал непристойно
БФАС отне лиценза на Илия Царски за период от две години след скандална случка, разразила се по време на заседание на Управителния съвет на Федерацията на 17 декември. 50-годишният панагюрец е прекъснал срещата на екипа, използвал е "както непристойни квалификации, така и директни обиди към длъжностни лица на БФАС" и се е държал „изключително арогантно и агресивно".
„На базата на горното и подчинявайки се на чл. 58 от Наредбата за провеждане на спортни състезания на БФАС за 2018 г.” Управителният съвет налага на АСК „Автоцар рали сервиз” парична глоба в размер на 2000 лева, както и прекратява състезателните права на Царски до 16.12. 2020 година.
На редовната си среща Управителният съвет е дискутирал ситуацията от 2017 г., когато бившият спортен директор на „Шипка – Дамасцена” Николай Мончев санкционира Царски и впоследствие пилотът отново остана без лиценз.
„На база новопостъпилите материали и доказателства по случая УС възстановява изцяло правата на Николай Мончев като Спортен директор, считано от 17.12.2018 г. УС изразява сериозни съмнения относно правотата и обективността на двата Доклада от Комисия планинско, въз основа на които е взето решение за наказание”, гласи още докладът на Федерацията.
Според Царски действията на БФАС са продиктувани единствено от вътрешни интереси и нямат нищо общо с обективността, която подобен регулативен орган би трябвало да следва.
„Онова, което желая да ви посоча, е, че зад това крайно тенденциозно решение ясно се виждат намеренията на УС да защити един от своите – Николай Мончев”, коментира Царски във Фейсбук профила си. „Прочетете протоколите и специално онзи, в който господинът е наказан, но по неизвестни причини лицензът му не е отнет и прибран в касата на Федерацията, за да може да го размахва и манипулира пресата.”
Царски е категоричен, че ще търси правата си не само на предстоящото Общо събрание на клубовете, но и в гражданския съд.