Регистрациите на нови автомобили в Европа през март са спаднали с 9% спрямо същия период на миналата година по данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА).
Спадът през март е значително по-малък в сравнение с първите два месеца на 2009 г. – 27% през януари и 18,3% през февруари.
В Западна Европа продажбите през март са паднали с 8% до 1,43 милиона автомобила, въпреки регистрирания ръст от 39,9% на най-големия пазар на Стария континент - Германия (благодарение на инициативата на правителството за даване нa старите автомобили за скрап и бонус при закупуването на нови.)
Подобни правителствени инициативи доведоха до ръст на продажбите във Франция – 8% и Италия – 0,2%. Във Великобритания, където обикновено март е силен месец, регистрациите са се понижили с цели 30,5%, отразявайки липсата на доверие сред потребителите в настоящия момент. В Испания, която е силно засегната от кризата, спадът е от 38,7%
Понижението в продажбите в Централна и Източна Европа през март е 25,4% до 78 803 автомобила.
Словакия отбелязва рекорд на продажбите от 18,2%, дължащ се на взаимстваната от Германия схема за даване на автомобилите за скрап. Въпреки това Полша остава най-големият пазар в този район и отчита ръст от 2,5% до 31 098 автомобила при ръст от 1,3% до 87 939 единици през първите три месеца.
Драстичен е спадът на продажбите в Румъния през март - 64,8% и в Унгария – 33,5%, докато в Чехия има ръст от близо 1%.
Fiat, Skoda и Dacia са най-облагодетелствани от инициативите на правителствата за даване на автомобилите за скрап. Продажбите на Skoda в европейски план са се покачили с 10,6% до 51 481, тези на Fiat с 13,3%, а на Dacia с 26,7% до 19 314.