Следващото поколение на модела от средния клас ще има консервативен дизайн
Skoda разработва следващото поколение на VW Passat с вътрешнофирмен код "B9". Моделът е малко по-голям и още по-практичен от преди. Сега засякохме първите прототипи.
За първи път концернът Volkswagen възлага разработване на модел с марка VW на дъщерното дружество Skoda. Съответно то отговаря за проектирането не само на следващата Skoda Superb, но и на VW Passat, който ще бъде пуснат на пазара през 2023 г. Участието на Skoda обаче е ограничено до техническата периферия, която не е покрита от модулната платформа за напречни двигатели (MQB) на концерна. И Superb, и Passat по принцип са базирани върху една от модификациите на тази платформа. Що се отнася до производството, B9 ще слиза от поточните линии на словашкия завод в Братислава заедно със Superb.
Новият Passat само във версия комби
Моделът, който сега засякохме, показва, че новият Passat ще се порасне по отношение на междуосието и широчината. Той ще получи модифицирана предна част с тесни фарове и хромирана решетка. Престилката с интегрирани светлини за мъгла следва актуалната визия на VW. Отзад светлините също са по-ниски, променена е и престилката. Вътре фокусът вероятно ще е върху мястото и функционалността. По въпроса за задвижването – MQB позволява предно и двойно предаване, както и дизелови и бензинови двигатели, които ще бъдат проектирани като меки или plug-in хибриди. Отново ще има и Alltrack версия.
Това, което вече няма да го има обаче, е Passat седан. Тази форма на каросерията напоследък почти не намира купувачи, около 90 процента от клиентите предпочитат варианта комби. В качеството на „заместител“ заинтересованите ще могат да се насочат към напълно електрически ID.6. Между другото, електрически модел с вътрешно название "Aero B", ще слиза от конвейерите на завода в Емден и по този начин директно ще наследи Passat,
С новото поколение на VW Passat ще настъпи още една промяна: моделът за Китай за първи път е базиран на MQB, както във всички други страни, а не върху остарялата платформа PQ46 на Passat от петото поколение.
Заключение
VW ще произвежда от 2023 г. Passat с онова най-важно качество, което един Passat е длъжен да предложи: полезност. Темата за дизайна е предоставена на Arteon, а чисто електрическото задвижване – на моделите ID.6. VW вече прави нещо подобно с VW T7 или VW Golf. Освен това с Passat трябва да бъдат обслужвани и клиентите от големите автопаркове. Те се нуждаят не само от пространство и полезност, но и от рентабилен пробег. Това е по силите на TDI моторите от концерна VW.
Текст: Холгер Витих
Компютърна графика: Кристиан Шулте