Еванс спечели домашната си надпревара в Уелс, а M-Sport взе отборната титла
Себастиен Ожие се качи за пети път на върха във WRC, след като завърши трети в рали „Великобритания”. Французинът водеше зловеща битка с Тиери Нювил (Hyundai), Яри-Мати Латвала (Toyota), От Танак (M-Sport) и Андреас Микелсен (Hyundai) през цялата надпревара, в събота вечер бе само на крачка от фаталния изход, но запази хладнокръвие до последния метър, пребори се за третото място и взе две точки от финалния „пауърстейдж”, за да си гарантира и на теория титлата кръг преди края на сезона.
Над всички в Уелс обаче бе Елфин Еванс. Пилотът на M-Sport бе зашеметяващ от старта до финала и спечели първата си победа във WRC, която е и първа за DMACK в световния шампионат. Това бе и черешката на тортата за M-Sport, след като британският тим триумфира при производителите и то в домашната си надпревара!
След драмите в Испания Тиери Нювил се нуждаеше от чудо, за да се върне в спора за титлата, но това не попречи на белгиеца да направи страхотно състезание във Великобритания в опита си да спре Ожие. Надпреварата далеч обаче не стартира добре за него. Нювил и Никола Жилзул забравиха да вземат карнета си преди първия етап в четвъртък вечер, закъсняха с една минута за контролата и получиха десет наказателни секунди.
Въпреки това Нювил не се отказа и постепенно вдигна темпото, пребори се с От Танак и Себастиен Ожие и излезе на втора позиция преди финалните две отсечки в събота. Нощта в горите на Уелс обаче изненада Нювил. Белгиецът изгуби над половин минута в предпоследната за деня отсечка и отново пропусна Ожие пред себе си.
И за Себ обаче финалните два етапа в събота бяха драматични. В предпоследния претендентът за световната титла спука гума и разби преден ляв спирачен диск. В пътната секция двамата с Жулиен Инграсиа директно го демонтираха, изолираха предния спирачен кръг и стигнаха до финала, като дори запазиха втората си позиция.
В неделя борбата между Нювил и Ожие продължи с пълна сила. Белгиецът нямаше какво да губи, рискува и пак прескочи своя съперник. Междувременно зад Ожие вреше и кипеше, тъй като Яри-Мати Латвала, Адреас Микелсен и От Танак бяха плътно зад него. Два етапа преди края разликата между четиримата бе под десет секунди, а Ожие се нуждаеше минимум от третото място и една бонус точка във финалния „пауърстейдж”.
Въпреки напрежението, въпреки жестоката конкуренция, Себ удържа атаките на своите съотборници и финишира четвърти в последния етап, за да добави две бонус точки към спечелените от третото място петнайсет. Това бе напълно достатъчно за четирикратния шампион, който след финала в Уелс грабна петата си поредна титла.
Успехът на Ожие до голяма степен засенчи победата на Елфин Еванс и Дан Барит, които се реваншираха по прекрасен начин за драматичното рали „Аржентина” този сезон, когато подариха в последния етап първото място на Тиери Нювил. Двамата излязоха начело още след първия същински етап в петък сутрин и с лекота се откъснаха пред съперниците си. В края на деня авансът им достигна 24,6 секунди, в събота вечер те го удвоиха, за да финишират необезпокоявани като победители в неделя.
Андреас Микелсен се пребори с нищожните пет десети за четвъртото място с Яри-Мати Латвала. В петък финландецът бе неузнаваем, но в последните две съботни отсечки атакува и се включи в битката за подиума. Само 2,3 секунди го разделяха от Ожие преди финалните два етапа в неделя. Хлъзгавите камъни, които излязоха след първите минавания по калните трасета в Уелс обаче, се отразиха най-драматично върху представянето на Toyota и Латвала не само че загуби спора с Ожие, но се предаде и в битката с Андреас Микелсен за четвъртото място.
От Танак също бе разочарован на финала на надпреварата, тъй като в началото се бореше рамо до рамо с Ожие и Нювил. Ключовият предпоследен етап в събота обаче го смъкна от трета на шеста позиция, като той не успя да навакса досами финала. Танак обаче направи страхотен жест към съотборника си Ожие и върна газта в края на „пауърстейджа”, за да може съотборникът му да се бори с един пилот по-малко за бонус точките.
Крис Мийк (Ctiroen) завърши на седма позиция, след като в събота остана без задно крило, но като цяло направи солидно състезание за разлика от съотборника си Крейг Брийн, който първо спука гума в петък, а впоследствие излетя от пътя и затъна в една от канавките. Челната десетка допълниха Хейдън Падън (Hyundai), Есапека Лапи (Toyota) и Дани Сордо (Hyundai).
Юхо Ханинен, за когото това бе последен старт със заводския тим на Toyota, отпадна, след като удари дърво в дългата само 1,8 километра четиринайсета отсечка. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Титлите във WRC вече са решени. Ожие е за пети пореден път на върха при пилотите, а M-Sport спечели третата си титла при производителите след успехите с Ford през 2006 и 2007 година. Въпреки това до края на сезона остава още един кръг. Рали „Австралия” стартира на 17 ноември.