Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ожие оцеля в Мексико и спечели

15.03.2020 04:05
Ожие оцеля в Мексико и спечели

Третият кръг от WRC бе скъсен заради коронавирус, но драмата бе на ниво

Себастиан Ожие спечели рали „Мексико” и първата си победа с екипа на Toyota, след като направи перфектно стратегическо състезание, поведе в четвъртата отсечка и задържа лидерската позиция до финала на надпреварата. Това е шести успех за французина в Мексико, като по този показател той изравни деветкратния шампион Себастиан Льоб.

Ключов за развитието на състезанието се оказа именно четвъртият етап, защото той лиши Ойт Танак (Hyundai) от възможността да се бори за първото място. Световният шампион удари камък и разби задно дясно окачване, което му коства над 45 секунди. Смелата атака на естонеца и умелия стратегически ход на Hyundai в събота обаче го върнаха на втора позиция.

Танак трябваше да спори с Теему Сунинен (M-Sport) и Елфин Еванс (Toyota) за второто място на подиума, но много бързо уелсецът бе изваден от уравнението. За целта Тиери Нювил, който трябваше да отваря етапите заради повредата в електрическата система и последвалото отпадане в петък, бе инструктиран да закъснее за контролата на втората отсечка за деня.

Последвалото наказание прати Нювил зад Еванс в стартовия списък, но същевременно пред Танак, което означаваше, че ефектът от чистенето на трасетата е много по-съществен за пилота на Toyota. Това обаче по никакъв начин не омаловажава атаката на световния шампион, който след като се откъсна пред Еванс, с лекота прескочи и останалия на трета позиция Теему Сунинен.

За пилота на M-Sport това бе първи подиум от рали „Сардиния” миналата година, но той може да съжалява за пропусната възможност да атакува втората позиция. Няколко грешки в последния същински етап „Дерамадеро” го пратиха зад Танак и той не получи възможност да компенсира изоставането си в последвалите три къси етапа в Леон.

За съжаление рали „Мексико” приключи именно след тези три отсечки, тъй като отборите поискаха надпреварата да бъде прекратена преждевременно заради все по-големите трудности при транспорта, провокирани от  разпространяващия се със светкавични темпове в Европа коронавирус. Тяхното желание бе уважено и тъй като бе покрита над 75% от състезателната дистанция, бяха раздадени пълните точки. 

Себастиан Ожие добави 25 към своя актив, което го прати пред Елфин Еванс във временното класиране. Уелсът обаче показа много зряло пилотиране и въпреки че отваряше етапите в петък, завърши на четвърта позиция. Третият пилот на Toyota Кале Рованпера също бе на ниво и стигна пети до финала при първото си макадамово рали с WRC автомобил.

Понтус Тидеманд (Skoda Fabia R5) спечели победата във WRC 2 и стигна до впечатляващото шесто място в генералното класиране, след като рали „Мексико” очаквано взе своите жертви. Дани Сордо (Hyundai), за когото това бе първо състезание през сезона, загуби цели пет минути още в първата петъчна отсечка заради пробив в охладителната система, а впоследствие и отпадна. При Есапека Лапи драмата бе още по-голяма. Пилотът на M-Sport се движеше четвърти и се бе устремил към челната тройка, когато на финала на „Ел Чоколате 2” неговият автомобил се запали и изгоря до основи. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Рали „Мексико” за съжаление ще бъде последното за първата половина на годината. Надпреварата в Аржентина вече е официално отменена, а Португалия и Сардиния със сигурност ще последват съдбата й. Това означава, че следващият старт във WRC вероятно ще бъде рали „Сафари” в Кения, което по план трябва да стартира на 16 юли.

Коментари
comments powered by Disqus