Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ожие се върна в играта

15.09.2019 16:19
Ожие се върна в играта

Французинът спечели рали „Турция”, а Лапи направи успеха на Citroen двоен

Основните съперници на Себастиан Ожие (Citroen) в битката за световната титла се провалиха по тежките отсечки край Мармарис, което върна шесткратния шампион в битката за световната титла. Победата в Турция бе първа за Citroen от половин година насам.

Есапека Лапи (Citroen) бе начело до дванайсетия етап, когато изгаси своя автомобил на един от обратните завои и предаде лидерската позиция на съотборника си. Дори и без тази грешка обаче европейският шампион за 2014 г. пак щеше да остане втори, тъй като Ожие се нуждае от всяка точка в борбата с От Танак (Toyota) и Тиери Нювил (Hyundai) за шампионската титла и единствената задача на Лапи е да го подкрепя.

За Танак и Нювил рали „Турция” премина по кошмарен начин. Спукана гума и повреда в електрониката на Yaris WRC оставиха естонеца едва шестнайсети на финала, но той ограничи негативните последици, печелейки финалния „пауърстейдж” и максимума бонус точки. 

Съдбата не бе особена благосклонна и към Нювил. Лидерът на Hyundai излетя от пътя в осмата отсечка след удар с камък и загуби над четири минути. Това го прати осми на финала, като Нювил подобно на Танак даде максимума в „пауъстейджа” и завърши с второ време. Ожие остана трети в последната отсечка, добавяйки три точки към победните 25.

Три кръга преди края на сезона Танак продължава да е начело в шампионата с 210 точки, а Ожие излезе втори със 193. Третият Нювил има актив от 180, но Hyundai поне увеличи аванса си спрямо Toyota на 19.

За японците стартът в Турция мина кошмарно. Спукана гума остави Яри-Мати Латвала шести на финала, а Крис Мийк финишира зад него след серия от пилотски грешки. Това даде възможност на Андреас Микелсен (Hyundai) да се качи на подиума редом до Ожие и Лапи, а на Дани Сордо - да изведе втория автомобил на Hyundai до петата позиция.

Двамата пилоти на M-Sport Ford Теему Сунинен и Понтус Тидеманд завършиха четвърти и девети, но десетият Гъс Грийнсмит (Ford Fiesta R5) вдигна целия британски тим на крака в последната отсечка, когато прескочи Кайетан Кайетанович (Skoda Fabia R5) и спечели победата във WRC 2 Pro категорията. Скъсана полуоска провали трикратния европейски шампион, който остана дванайсети. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Следващият кръг във WRC е в Уелс и стартира на 3 октомври.

Коментари
comments powered by Disqus