Себастиан Льоб катастрофира още във втория етап
Себастиан Ожие (Ford M-Sport) нанесе още един тежък удар върху съперниците си в спора за шампионската титла, след като спечели по безапелационен начин рали „Корсика”, четвърти кръг от WRC. Французинът натрупа над половин минута още в петък и запази с лекота преднината си до края надпреварата. Успехът бе трети за Ожие от общо четири старта тази година и го бетонира на лидерската позиция в шампионата, след като Тиери Нювил (Hyundai) остана едва трети.
Себастиан Льоб (Citroen) трябваше да бъде основният съперник на Ожие на остров Корсика, но деветкратният световен шампион катастрофира още във втората отсечка. Себ обърка един от левите завои и пропадна в бруталната канавка край пътя, което му попречи да завърши петъчния ден. В събота и неделя французинът демонстрира, че е също толкова бърз на асфалт колкото и преди, но заради провала в петък четиринайсетото място бе максимумът за него.
Драмата за Citroen стана пълна в събота следобед. Крис Мийк излезе втори след деветата отсечка, но в десетата излетя от пътя и също се прости с надеждите за подиума. Британецът се върна по системата „Рали 2” в неделя, което му отреди девето място на финала.
След грешката на Мийк Нювил трябваше да излезе на второ място, но От Танак (Toyota) също атакува и изпревари своя съперник с една десета в генералното класиране преди последните два етапа. Тенденцията се запази и в неделя, което прати Танак втори на финала докато Нювил трябваше да се задоволи с третото място. И то обаче беше под въпрос до последно, след като белгиецът имаше проблеми с двигателя на своя i20 WRC.
Дани Сордо (Hyundai) се пребори с Елфин Еванс (Ford M-Sport) за четвъртата позиция и то с нищожните 3,5 секунди. Преди началото на предпоследната отсечка това изглеждаше невъзможно, защото Есапека Лапи (Toyota) имаше близо минута аванс спрямо двамата си преследвачи. Студените гуми обаче изненадаха финландеца, който удари бордюра, спука гума и изгуби близо две минути. Въпреки това Лапи не се отказа и даде максимума в последната отсечка. И резултати бяха налице – той изпревари Микелсен в спора за шестото място и взе пет точки бонус след победата в „пауърстейджа”.
Яри-Мати Латвала (Toyota) също стана жертва на тежкия съботен ден след близка среща с дърво край пътя, която разби ролкейджа на автомобила му. Това даде възможност на Ян Копекци (Skoda Fabia R5) да стигне до осмото място в генералното класиране, което му отреди и победата във WRC в категорията. Пълните резултати може да видите тук.
WRC отново напуска Европа за предстоящия пети кръг, който на 26 април ще отведе кервана в Аржентина.