Само 2,2 секунди осигуриха шестата поредна победа на французина в Княжеството
Себастиан Ожие подпечата завръщането си в екипа на Citroen с блестяща победа в откриващия кръг за сезона. Основният му съперник от миналата година Тиери Нювил (Hyundai) остана само на 2,2 секунди от първото място, а От Танак (Toyota) допълни подиума след силна финална атака.
Битката между Ожие и Нювил започна още в самото начало на надпреварата, но в нея първоначално участваше и Танак. За съжаление естонецът спука гума в седмата отсечка и загуби близо две минути и половина докато я смени.
И за Нювил рали „Монте Карло” не вървеше гладко. Вицешампионът изпусна един от разклоните в шестия етап и трябваше да обръща, докато излезе отново на състезателното трасе, а в десетия се върна на пътя единствено благодарение на високия банкет. Въпреки това в края на съботния ден Нювил изоставаше само на 4,3 секунди от шесткратния световен шампион.
Безмилостният двубой между двамата продължи с пълна сила в неделя. След първата отсечка Нювил се доближи на 3,3 секунди. Във втората отново белгиецът бе по-бърз, но разликата помежду им остана 3,2. И тогава дойде третата. Нювил спечели безмилостно етапа и преди финалния „пауър стейдж” изоставаше с нищожните четири десети. Ожие се оплакваше от проблеми с газта, което вдигна неимоверно залозите за Нювил. В крайна сметка обаче действащият световен шампион оцеля на финала и спечели седмата си победа в „Монте Карло” с рекордните 2,2 секунди преднина.
Не по-малко интересна бе битката за третото място, която през по-голяма част от надпреварата водеха Яри-Мати Латвала (Toyota) и Себастиан Льоб (Hyundai). Французинът, който имаше съвсем кратко време за подготовка заради рали „Дакар”, показа, че дори и смяната на автомобила не може да се отрази драстично върху скоростта му. Още на четвъртата отсечка той записа първата си етапна победа за Hyundai, а след спуканата гума на Танак се качи на третото място.
И Латвала обаче имаше сериозни амбиции за подиума. Двамата с Льоб си разменяха третата позиция през целия съботен ден и сякаш забравиха, че От Танак далеч не се е предал независимо от проблемите в петък. След шестата си поредна етапна победа, която дойде в неделя на обяд, естонецът прескочи двамата си съперници и запази третата позиция до финала. Льоб спечели с 1,7 секунди двубоя с Латвала, но той вече беше за четвъртото място.
Андреас Микелсен (Hyundai) също можеше да е в групата на Танак, Льоб и Латвала, но допусна безумна грешка в самия край на девети етап и отпадна, след като откъсна изцяло задно ляво колело. Драмите при Крис Мийк, който дебютира за Toyota, бяха свързани с три счупени джанти, но британецът поне стигна до шестото място на финала и спечели петте бонус точки благодарение на блестящото си представяне в „пауър стейджа”.
Рали „Монте Карло” бе пълен кошмар за M-Sport. Теему Сунинен излетя от пътя още в първия етап, а за капак на всичко ледът хвана и Кале Рованпера (Skoda), който се заби в неговия автомобил малко по-късно. Скъсан носач спря Понтус Тидеманд в шестата отсечка, за да се стигне до десетата, в която и съотборникът му Елфин Еванс катастрофира, но по значително по-зрелище начин. Уелсецът свали едно от дърветата край пътя и попари всички надежди на M-Sport за класиране в топ 5.
Единствената утеха за Малкълм Уилсън бе Гъс Грийнсмит (Ford Fiesta R5), който взе победата във WRC 2 благодарение на седмото си място в генералното класиране. На подиума в поддържащата категория се наредиха три различни марки. Зад Грийнсмит остана Йоан Бонато със Citroen C3 R5, а Стефан Саразен изненадващо изведе Hyundai до деветото място в генералното класиране. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Вторият кръг във WRC ще ни отведе в Швеция на 14 февруари.