Спукана гума спря Льоб по пътя към победата
Себастиан Ожие (Ford M-Sport) спечели втората си победа от началото на сезона и си върна лидерската позиция в шампионата. Французинът бе едва пети след първия ден от надпреварата, но се възползва от проблемите на лидерите, за да триумфира за четвърти път в Мексико.
Четиринайсетият етап се оказа решаващ в третия кръг от шампионата. Себастиан Льоб (Citroen), за когото това бе първо състезание на макадам след рали „Аржентина” през 2013 година, и Дани Сордо (Hyundai) спореха за първото място. Двамата бяха на приблизително четвърт минута пред третия Ожие, но и двамата спукаха гума на „Ел Бринко”. Деветкратният шампион изгуби близо две минути и половина, докато я смени, а Сордо се измъкна само с 30 секунди, след като реши да кара до финала на джанта.
Драмите на Льоб, който оглави класирането в събота сутрин, и на Сордо, който диктуваше темпото в петък, бяха добре дошли за Ожие. Световният шампион чакаше своя момент, за да атакува, въпреки че загуби половин минута в петък заради чистенето на етапите. Тогава Ожие беше едва пети в края на деня, но след три етапни победи в събота следобед излезе начело с над половин минута преднина спрямо Крис Мийк (Citroen).
Мийк, който миналата година спечели в Мексико, можеше да направи дубъл, но допусна куп малки грешки и преди началото на последния ден от надпреварата бе на 35,9 секунди зад лидера Ожие. Проблемите за ирландеца продължиха и в неделя. Още на първата отсечка за деня Мийк излетя от пътя и трябваше да разчита на зрителите, за да се върне на трасето.
Именно тази грешка остави Мийк трети на финала и даде възможност на Дани Сордо да се пребори за втората позиция. Испанецът завърши на 1:13 минути зад Ожие и стигна до второто място за първи път от 2016 година, въпреки че спука гума в последния етап.
Противно на очакванията Сордо бе най-предно класираният пилот на Hyundai, след като Тиери Нювил и Андреас Микелсен имаха куп проблеми. Белгиецът получи повреда в двигателя в петък, в събота спря след едно от водните препятствия по трасето и на финала шестото място бе програма максимум за него. При Микелсен рали „Мексико” вървеше по-гладко, но норвежецът така и не влезе в ритъм, удари банкета във втората неделна отсечка и на финала остана зад Мийк на четвърта позиция.
За Микелсен рали „Мексико” бе кошмар. За Toyota обаче бе истински ад. Двигателите на японския производител прегряваха при високата надморска височина, Есапека Лапи катастрофира в седми етап, Яри Мати-Латвала отпадна след осмия заради повреда в алтернатора, а От Танак развя белия флаг след проблеми с турбото. На финала осмият Латвала бе най-предно класираният пилот на Toyota в Мексико, а Танак стигна до победата във финалния „пауърстейдж”.
Елфин Еванс (Ford M-Sport) катастрофира още в петата отсечка и не рестартира, след като навигаторът му Дан Барит получи мозъчно сътресение. Съотборникът му Теему Сунинен също бе жертва на сериозен инцидент в петък и остана дванайсети. Проблемите на голяма част от лидерите бяха добре дошли за шампиона във WRC 2 Понтус Tидеман (Skoda Fabia R5), който спечели поддържащата категория и завърши на седма позиция в генералното класиране. Пълните резултати може да видите тук.
Четвъртият кръг от WRC е в Аржентина и стартира на 26 април.