Това е първа победа за M-Sport след раздялата с Ford през 2012 година.
Световният шампион Себастиен Ожие спечели рали „Монте Карло” още при дебюта си с екипа на M-Sport. Британският тим бе на косъм от двойната победа, но проблем с двигателя коства второто място на От Танак.
Надпреварата във Френските Алпи съвсем не започна обещаващо за M-Sport. Ожие категорично бе по-бавен от Тиери Нювил (Hyundai) в четвъртък вечер, а в петък сутрин французинът напусна за кратко пътя и загуби над 40 секунди.
Нювил се откъсна необезпокояван в челото още в петък вечер, въпреки че автомобилът му загасна на няколко пъти, но продължаваше да трупа аванс в съботния ден. Той достигна близо минута и когато всички виждаха белгиецът сигурен победител, дойде драматичната развръзка в последния етап за деня. Нювил разби окачането на своя Hyundai след класическа пилотска грешка и загуби над половин час, докато се добере на финала.
Междувременно Ожие се възползва от подаръка на своя съперник и без да поема излишни рискове в неделя, спечели първата си победа с екипа на M-Sport. Това е и първа победа за британския тим след 2012 г., когато Ford все още участваше официално във WRC.
Малкълм Уилсън бе на път да постигне истински фурор в Княжеството, но блестящият От Танак остана само на два цилиндъра в неделя сутрин и изгуби второто място. Естонецът имаше късмет, че предпоследният етап беше отменен заради многото зрители по трасето и спаси подиума въпреки тежкия финал.
Рали „Монте Карло” маркира появата на Toyota във WRC със заводски екип за първи път от 1999 г. насам. Яри-Мати Латвала направи този момент наистина запомнящ се, защото още при дебюта на Yaris WRC се добра до второто място. То определено не дойде лесно, тъй като в петък сутрин финландецът имаше технически проблеми и дори закъсня с излизането си от сервизния парк.
Вторият пилот на японците Юхо Ханинен също имаше амбиции за подиума и дори се движеше трети след отварящите две отсечки в четвъртък вечер. Катастрофа в петък обаче го извади от надпреварата.
За Hyundai остана едва четвъртото място на Дани Сордо, който тази сутрин изпревари Крейг Брийн със стария автомобил на Citroen. Корейците обаче определено могат да съжаляват за пропуснатия шанс да триумфират в Монте Карло. Всички в отбора със сигурност ще искат да забравят колкото се може по-бързо отварящия кръг за сезона не само заради грешката на Нювил, но и заради катастрофата на Хейдън Падън, довела до смъртта на зрител в четвъртък вечер.
Citroen също едва ли ще има хубави спомени от надпреварата в Княжеството. Стефан Лефевр спря още в четвъртък вечер заради повреда в трансмисията, а Крис Мийк катастрофира в петък. Проблемите са британеца продължиха и в събота, когато повреда в електрониката провали тотално състезанието му, а впоследствие бе ударен от цивилен автомобил по време на финалната пътна секция.
Елфин Еванс имаше сериозни проблеми с гумите на DMACK, но когато условията се подобриха, британецът показа отлично темпо и стигна шести до финала. Бившият заводски пилот на VW Андреас Микелсен се пребори за седмото място в генералното класиране и първата позиция във WRC 2 заедно с екипа на Skoda, който тотално размаза конкуренцията. Зад Микелсен финишира съотборникът му Ян Копецки, а челната десетка допълниха Стефан Лефевр и Бриан Буфие (Ford Fiesta R5). Пълните резултати може да видите тук.
Вторият кръг във WRC стартира на 10 февруари в Швеция, когато не е изключено да видим и заводския автомобил на VW в действие въпреки отказа на германците да продължат програмата си.