Шефът на компанията не разкрива дали ще бъде разрешен за движение по пътищата
От представянето си през 2011 г., хиперавтомобилът Pagani Huayra получи повече от дузина модификации, специални изпълнения и уникални специални проекти. Съобщението е направено от шефа на Pagani Automobili- Хорацио Пагани, докато говори за предстоящото участие на компанията в онлайн събитието Autostyle Design Competition. То стартира на 24 септември и включва поредица от гост-дизайнерски семинари, организирани от различни компании. Редът на Pagani ще дойде на 12 ноември - и тогава представителите на марката ще разкажат за Huayra R.
Най-екстремният вариант на Huayra досега Pagani Huayra Imola има турбо двигател Mercedes-AMG V12 6.0 (827 к.с., 1100 Нм), седемстепенна роботизирана трансмисия и заден диференциал с електронно заключване. Теглото на тази версия е 1246 кг.
Най-интригуващата част от съобщението: нов атмосферен двигател е специално подготвен за проекта. Няма данни дали той е базиран на двигателя Mercedes-AMG M158, използван в Huayra, или изобщо не е свързан с нея или с AMG. По един или друг начин, но R ще трябва да застане наравно с редките в наше време атмосферни чудовища като GMA T.50, Lamborghini Essenza SCV12 или Aston Martin Vulcan. Ако новият двигател на Huayraразвива около 800 к.с., тогава Pagani ще има достоен съперник за тези хиперавтомобили.
Междувременно, на 18 септември 2020 г., рекорд на обиколка за пътни модели в Spa Francorchamps поставе по време на тестове, преди да бъде предаден открития Huayra Roadster BC а. Тестовият пилот на Pagani Automobili Андреа Палма показа време 2: 23.081. Отзад останаха McLaren Senna (2: 24.82), Radical RXC V8 (2: 30.23) и Koenigsegg One: 1 (2: 32.14). По-бързо - само спортни прототипи и състезателни автомобили от Формула 1.
Шефът на компанията не разкрива дали новата версия на Huayra ще бъде разрешена за движение по обществените пътища. Но ако се съсредоточим върху предшественик с име Pagani Zonda R, тогава можем да предскажем - няма. Автомобилът ни очаква само за пистата. Между другото, този модел със 750 к.с.„си взе своето” до голяма степен благодарение на ниското тегло (1070 кг), така че през 2010 г. той постави рекорда на Нюрбургринг за серийни автомобили (6: 47,50), макар и не пътни. По-късно Zonda имаше още две екстремни версии - Zonda R Evo и Zonda Revolucion, които със същата маса бяха по-мощни (съответно 771 и 800 к.с.), но не бяха изпратени за рекорд . Каква съдба очаква Huayra R в това отношение?