От 2026 г. италианската марка може би ще произвежда само електромобили
През 2019 г. Pagani отбеляза 20-годишнината на Zonda с V12 двигател. От 2026 г. обаче луксозните спортни автомобили може да преминат изцяло към електрическо задвижване. Редовните клиенти обаче не проявяват голям интерес.
Името на италианския производител на спортни автомобили Pagani е синоним на свръхмощни модели с V12 мотори. На автомобилното изложение в Женева през 2019 г. Pagani отпразнува юбилея "20 години Zonda". А и в близко бъдеще двигателят V12 също ще бъде определящ за техниката на задвижване в моделите на Pagani. Шефът на компанията Хорасио Пагани обаче потвърди, че работят върху спортен автомобил с чисто електрическо задвижване. Той би могъл да се появи през 2026 г.
Клиентите на Pagani не желаят електрическо задвижване
Всъщност редовните клиенти на Pagani не са искали електрически спортен автомобил и дори били доста скептични към идеята. Но самият Пагани е убеден в бъдещето на електрическото задвижване. Той не би искал да остави темата за електрическите хиперавтомобили на стартиращи компании. Ще бъде голямо предизвикателство клиентите да бъдат убедени в предимствата на новата концепция за задвижване. Защото всеки потенциален клиент, на когото е представил електрическата концепция, досега е отказвал да заяви покупка.
Е-задвижване от AMG или Lucid
Според собствените изявления на Пагани съществуват две предложениs за партньори, доставящи електрическия силов тракт. Добрите връзки с Mercedes биха осигурили достъп до електрическите задвижвания от моделите на AMG. Саудитският суверенен фонд PIF, който е инвеститор в Pagani и в американския производител на електрически автомобили Lucid, също би могъл да предостави информация за технологиите за задвижване на калифорнийците. Досега всички разработки на системата от литиево-йонни батерии били извършвани самостоятелно. Мощността сама по себе си не била проблем, фокусът бил много повече върху ниското тегло. Това било истинското предизвикателство. Всичко над 1500 килограма създавало изключителни трудности от гледна точка на динамиката на пътя. Подходящият звуков фон, разбира се, също бил част от техническото задание
На клиентите на Pagani обаче ще бъде предоставен още един преходен период. На първо време те ще получат още веднъж пълнокръвно ревящ V12, защото наследникът на Huayra, който трябва да се появи през 2022 г. и се разработва под код C10, отново ще бъде оборудван с V12 от Mercedes-AMG – този път дори с битурбо пълнене. Този агрегат обаче е хомологиран само до 2026 г. Тогава преминаването към електрически задвижвания може да стане неизбежно.
Заключение
Pagani работи по електрически спортен автомобил, който клиентите засега отказват. Като партньор за задвижването, опциите пред Pagani са Mercedes-AMG и Lucid. Най-късно през 2026 г., когато изтича хомологацията на новия битурбо V12, промяната във философията на задвижването може да стане наложителна.
Текст: Ули Бауман