Техническата основа е заимствана от шасито на Zonda F с карбон-титанов монокок
Най-добрият спортен автомобил на Pagani - Zonda R, е истинско чудовище, на което не е позволено да поставя колелата си на публичен път. Запазен за движение на писти, той може да си позволи да прави компромиси и по този начин не се вписва в никоя категория, дори и в спорта.
Хорацио Пагани, талантлив инженер, който е работил в Lamborghini, винаги е вярвал във въглеродните влакна, здрав и лек материал, който сега се използва широко в спортни автомобили и суперавтомобили. Стартирайки като независим през 90 -те години, той проектира първия си автомобил от карбон - Zonda C12, представен в Женева през 1999 г. Неговият водещ модел не отне много време, за да заеме място под слънцето сред всички. да излезе на пазара. Внимание към най-малките детайли и гарантиращо изключително качество на производство, Пагани доказва стойността на произведението си, като го произвежда повече от 20 години, рекордно време в света на автомобилната индустрия.
Само за две десетилетия Zonda се утвърди като мит сред суперавтомобилите. През 2007 г. се появява радикална версия на тази италианска бомба, запазена за пистата: Zonda R. Смята се за най-мощната на марката и остава един от най-бързите автомобилие с двигател с вътрешно горене. на Нюрбургринг с обиколка от 6 минути и 47 секунди. Този рекорд , извън категорията, бе постигнат от Марк Басенг през юли 2010 г.
90% напълно нови части
Техническата основа на Zonda R е заимствана от шасито на Zonda F с карбон-титанов монокок. Този изключителен композит, разработен от Pagani, се състои от взаимопроникваща тъкан от титан и въглерод, за да се възползва от интересните механични свойства на двата материала.
Геометрията на окачването, задвижването, структурата на шасито и каросерията са специално разработени за модела. Като цяло Zonda R ще използва само 10% от вече съществуващите части в каталога на марката. Доказателство за вниманието, отделено на всеки детайл, за да се създаде този високоефективен прототип, който не е просто адаптиране на пътен модел към пистата. Общата му маса, намалена до възможно най-малкото, едва надвишава един тон, с точно 1070 кг на кантара.
Атмосферен V12 от Mercedes-AMG
Каросерията на звяра разкрива въглеродни влакна във всяко кътче, а регулируемият заден спойлер и аеродинамичните придатъци са извънгабаритни. Една от характерните черти на Zonda е запазена отзад с четирите централни накрайника на изпускателната система , свързани вертикално по двойки. Zonda R също така изразява чрез своите големи накрайници отInconel 625 с керамично покритие, оригиналния си двигател Mercedes-AMG V12, генериращ не по-малко от 750 к.с.и 730 Нм въртящ момент, или дори 800 к.с. след производството. Този задвижващ агрегат е свързан с шестстепенна секвенциална скоростна кутия, включваща състезателен многодисков съединител и олекотен картер от магнезий, а двигателят се захранва с чист въздух през всмукателната лента от въглеродни влакна, монтирана на покрива, заимствана от F1.
С фантастично съотношение мощност / тегло и светкавично превключване на предавките, Zonda R ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,7 секунди, преди да достигне максимална скорост от 350 км/ч. Само 10 екземпляра за този изключителен пистов автомобил са произведени от Pagani между 2009 и 2011 г., цената му е трудна за оценка, но очевидно трябва да е запозната с върховете.
Да обобщим
Облечен в изцяло въглеродни влакна, Pagani Zonda R е суперкласен извън всяка категория, който е проектиран само за едно нещо: мощност. Неговите аеродинамични придатъци и оголеният интериор свидетелстват за това, това е най-лудият Pagani Zonda, правен някога.
Неговият V12 6,0 атмосферен двигател от 750 к.с. (800 к.с. с пакета R Performance) му позволява да ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,7 секунди и да постави рекорд за категория за автомобили с бензинови двигатели на пистата Нюрбургринг през юли 2011 г. (обиколка 6 минути и 47 секунди).