В Интернет се появиха първите официални снимки на четиривратото купе от Цуфенхаузен. Panamera ще дебютира през месец март, а най-изгодната му версия вероятно ще се продава за около 80 хил. евро.
Каросерията на автомобила има дължина от 4,97 метра, широчината и е 1,93 м, а междуосното разстояние възлиза на 2,92 м. Базовата му версия ще бъде задвижвана от трилитров V6 на Volkswagen. Изпълнението S от друга страна ще бъде оборудвано с 4,8-литров V8, генериращ 405 к. с. По неофициални данни топмоделът Panamera Turbo пък ще заложи на двойно принудително пълнене, подсигуряващо му 500 "коня".
Системата за задвижване на четирите колела с електронни ламелни блокажи е заимствана от актуалния 911. Ходовата част ще бъде подкрепяна от въздушно окачване с адаптивни амортисьори и активни стабилизатори.
Вместо дизелов вариант през 2011 година швабите ще предложат хибридно изпълнение с обща производителност от 350 конски сили. В пода на неговата каросерия ще бъдат поместени електромотор (50 к. с.) и акумулатор, разработени съвместно с Audi и VW.
axeland
vw razrabotva audi se vazpolzva.vw e pioner v novite tehnologii.TSI DSG TDI i t.n.za tova e N1.
Венцислав Костадинов
Проблемът при тези измислици [u](Porsche Panamera, Aston Martin Rapide, Lamborghini Estorque)[/u] е, че не може да се съчетае 5 метрова лимузина със спортно купе, без едното да не наследи недостатъците на другото. [b]За какво реално Ви е седан с твърдо, спортно окачване, тегло около 2 тона, недостатъчно място на задните седалки и двигател, който дава достатъчен ресурс от мощност на двуврата версия, но е куплиран с чувствително по-тежко купе, и губи голяма част от достойнствата си?![/b] Това са едни автомобили без реална потребителска цел! Те никога няма да бъдат спортни (по отношение на динамиката и управлението) като двувратите версии, никога няма да бъдат просторни като класически седан и никога няма да имат неговата возия! Единствената марка, успяла да направи приличен компромис е [i][b]Maserati[/b][/i] с модела [i][b]Quattroporte[/b][/i], който дори и във версия [i][b]S[/b][/i] има доста прилична возия и същевременно, стегнато поведение, като на спортно купе, нищо че тежи малко над 2 тона. Единственият момент с него е двигателят, който както споменах по-горе, е слаб за да придава спортен потенциал на подобна кола, но като цяло компромисът с окачването и пространството е някакъв напредък, спрямо сегашните измислици на големите марки.
е и?
хубаво де, нали са си платили за разработването. тя и самара е проектирана от порше, ама никой не протестира :-(|)
PorscheISM
Emil e napalno prav.Prez 1933 togavashnata AUTO UNION (Audi) proizvezhdat super sportniya za vremeto si avtomobil Auto Union P Wagen.Proektiran e ot Porsche.Sashto i Volkswagen Type 1 Beatle .
The_Racer_GT
Искаш да кажеш, че почти всички двигатели във VW Group са разработени от Audi. >:-) Porsche откъде мислиш че са взели идеята за директно впръскване на най-новите 911, Cayman и Boxster?
??
Емил, това не го знаех. от къде тази информация
Емил Пехливанов
Не забравяте ли, че повечето двигатели които се ползват от VW и Audi са проектирани от Порше? :)
защо не
с мотори на фауве и ауди и качество от порше, нямам нищо против
Porsche ISM
Kato semeen sporten avtomobil izglezhda udoben i praktichen.No s dvigatel ot VW i agregati ot Audi kakvo oznachava ? Izostavyane na traditziite ili noviyat DKW AUTO UNION ?
Атанас Мирчев
Все пак това е Порше и всяка иновация ще е толкова добра колкото е добро едно 911