Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Пандемията разби пазара на нови автомобили

19.05.2020 16:07
Пандемията разби пазара на нови автомобили

Сривът стана ясен след продажбите на един пълен месец на ограничения като април

Автомобилният пазар в Европа продължи да бележи спад през април, свивайки се със 76,3% на годишна основа заради последиците, причинени от карантинните мерки в борбата срещу разпространението на новия коронавирус. Това обяви в днешния си доклад Европейската асоциация на автомобилните производители (ЕААП - ACEA), пише порталът dir.bg.

Април - първият пълен месец с въведени ограничения, доведе до най-силния месечен спад в търсенето на автомобили, откакто се води такава статистика. Тъй като повечето центрове за продажби в целия ЕС бяха затворени, броят на продадените нови автомобили спадна от 1 143 046 броя през април 2019 г. до 270 682 броя миналия месец.

Всеки от 27-те пазара в ЕС отбелязва двуцифрен спад през април, но Италия и Испания претърпяха най-големи загуби, като регистрациите на нови автомобили спаднаха съответно с 97,6% и 96,5%. По отношение на другите основни пазари търсенето спадна с 61,1% в Германия, докато Франция свиването бе с 88,8%.

От януари до април 2020 г. търсенето на нови леки автомобили в ЕС се сви с 38,5% заради въздействието на коронавируса върху резултатите от март и април. За този период регистрациите паднаха наполовина на три от четирите ключови пазара на ЕС: Италия -50,7%, Испания -48,9% и Франция -48,0%. В Германия търсенето се сви с 31,0% през първите четири месеца на 2020 г.

Регистрациите на нови автомобили през март спаднаха с 55,1%

В България през април тази година са продадени 824 нови автомобила в сравнение с 3008 през април миналата година, което е спад със 72,6%. Данните на европейската автомобилна асоциация показват, че за периода януари - април 2020 г. продадените нови леки автомобили са 6751 при 11 427 през същия период на 2019 г. - спадът е с 40,9%.

Какво е положението при марките

Особено силно засегнати са френските концерни, при които спадът за периода януари април 2020 г., сравнен със същия период на 2019 г., е много сериозен. Доставките на групата Renault с нейните марки Dacia, Lada и Alpine, са се сринали с 47%. Само за април (на годишна основа) спадът е 79%.

При PSA с марките Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhal и DS- четиримесечният спад е с 44,4%., а априлският - 81,2%.

Най-голямата автомобилна група в Европа - VW Group с едноименната марка, с Skoda, Audi, Seat, Porsche и с другите марки като Bentley, Bugatti, Lamborghini , бележи спад от почти 33% (за април спадът е 72,7%).

Спадът при Daimler с марките Мercedes и Smart  е 37.2% (за април - 78.8%). При BMWBMW Group - 27.3% (за април - 65.3%).

Какви са прогнозите

Международната рейтингова агенция Moody's преразгледа към понижение прогнозата си за световния автомобилен пазар и вече очаква годишен спад от 30% в Европа и 25% в САЩ. Китайският пазар ще се свие "само" с 10 %.

За насърчаване на продажбите автомобилостроителите и подизпълнителите се опитват да получат нови правителствени помощи, каквито бяха премиите за закупуване на втомобил , въведени след финансовата криза през 2008-2009 г.

Ситуацията в САЩ изглежда не толкова мрачна. През април продажбите на автомобили са намалели с 46%, но анализаторите прогнозират по-малък спад - 30% през май.

 

 

 

 

Коментари
comments powered by Disqus