Сядаме зад волана на един напълно нов всъдеход, създаден по правилата на старата школа
Истинските всъдеходи са порода, която е почти на изчезване. За колко съвременни високопроходими модели се сещате, които са създадени основно за използване в пресечен терен и могат да издържат на постоянни и сериозни натоварвания? Съвсем малко… За щастие все още има изключения и дори нови попълнения сред този тип машини – като Ineos Grenadier, например.
Историята на легендата Automobili Lamborghini S. p. A. започва по необикновен начин, който никога не е документиран официално, но като цяло е добре известен в автомобилния свят. Накратко, господин Феручо Ламборгини не е напълно доволен от това, което му предлагат автомобилите на господин Енцо Ферари, който от своя страна не пожелава да угоди на всички желания на един производител на трактори и накрая Ламборгини създава собствена марка спортни автомобили.
Какво общо има това с производителя на 4x4 машини Ineos Automotive? Ами, като се замислим, Grenadier се появява на бял свят най-вече защото митичния Defender излиза в пенсия, а господин Джим Ратклиф не е никак доволен от този факт. Ще попитате кой е Джим Ратклиф? Той ръководи гигантът в химическата индустрия Ineos, който годишно има печалба от 60 милиарда долара. А концерн с такива мащаби може да си позволи да заеме един оредяващ сегмент от пазара, особено когато има полза от това, тъй като за дейността на компанията всъдеходите са важни. Какво му липсва на новия Land Rover Defender? Всъщност – нищо, той е една разкошна и изключително способна извън пътя машина, само че от несчупваем всъдеход се е превърнал в SUV със самоносеща каросерия и ужасно много електроника. Докато Grenadier е нещо, което удивително се доближава до стария Defender. Ineos залага на максимално проста техника, както и компоненти, които са дълговечни и допринасят във възможно най-голяма степен за проходимостта и функционалността. Автомобилът е с носеща рама, каросерията е закрепена върху нея в осем точки, окачването е с масивни носачи и твърди мостове. Към това следва да добавим солидни спираловидни пружини и специални спирачни маркучи.
Повече за новия Ineos Grenadier, както и за много други теми от света на автомобилите ще откриете на страниците на майския брой на списание auto motor und sport България.
Текст: Томас Хелманциг