След огромния успех на Ioniq 5, дойде време и Ioniq 6 да се намеси в играта
Корейците не спират да ни изумяват! За едва около три десетилетия от бледи имитатори те се превърнаха във водещи световни автомобилни производители. Замислете се само колко малко време всъщност измина от Lantra, Pony и компания до Ioniq и компания. Между техниката и дизайна на тези автомобили се простират цели светове, дори вселени. Изцяло електрическият Ioniq 5 с лекота отвя конкуренцията в няколко сравнителни теста, а в началото на 2023 година към него се присъединява и Ioniq 6.
За разлика от Ioniq 5 с неговите кубични форми, Ioniq 6 залага на плавна капковидна форма, която му носи изключителния коефициент на обтекаемост от 0,21. Мерките за оптимизиране на аеродинамиката започват от управляемите клапи в предната част, преминават през така наречените въздушни завеси и специалните облицовки вътре в калниците, преминават през гладкото дъно и достигат до задната част с дифузьор и впечатляващ спойлер, който се осветява от 240 LED пиксела. За разлика от чудото на аеродинамиката Mercedes EQXX, каросерията на дългия 4,86 кореец има мека извивка в края на задната част.
Автомобилът работи серийно с 800-волтова технология и в зависимост от версията има батерия с капацитет до 77,4 кВтч. При Ioniq 6 4WD има по един задвижващ електрически агрегат на всеки мост, което позволява постигането на впечатляващи динамични показатели. Интериорът има много характерен дизайн, като общо 700 светлинни пиксела се грижат за характерната визия вътре и отвън.
Лесно управление на функциите
Базата на автомобила е новата платформа за електромобили на концерна (Electric Global Modular Platform, E-GMP), която вече познаваме от Ioniq 5 и Kia EV6. Платформата позволява постигането на плоско дъно без централен тунел, както и изобилие от място в интериора, който от своя страна разполага с два 12-инчови екрана, един от които – сензорен. Който поръча предлаганите срещу доплащане странични огледала с камери, получава три километра бонус пробег, както и още два екрана, на които се прожектира картината от всяка от камерите. Четири от общо 700-те светлиннни пиксела Hyundai са позиционирали на централната част от волана, където те дават информация за нивото на заряд на батерията. Като цяло управлението на функциите определено не е толкова интуитивно, колкото беше при повечето модели на марката доскоро, но след известно привикване е ОК. Елементи като селектора на позиции на шофиране и бутоните за страничните стъкла изискват повече свикване. Големите дисплеи са с много висока разделителна способност и всичко на тях се вижда ясно и контрастно. Местата за предмети са много и навсякъде. Редица детайли в интериора демонстрират грижа за природата: кожената тапицерия на седалките е оцветена с естествени багрила, други тапицерии са изработени от рециклирани пластмасови бутилки, част от използваните лакове имат в състава си растителни масла, за тъмните цветове са използвани рециклирани автомобилни гуми, а подовите стелки са направени от рециклирани рибарски мрежи.
Тук разбирането за лукс идва под формата на дигитализация и стремеж към устойчивост, към което следва да добавим огромно място за краката на седящите на втория ред, както и страхотни седалки, дори с функция за полягане отзад.
Върховата версия на Ioniq-6 може да се похвали с 5,1 време за класическия спринт от място до 100 км/ч, максималната скорост е електронно ограничена на185 км/ч. Имахме възможност да шофираме
Ioniq 6 във версия, която все още има някои различия с очакваната скоро европейска спецификация на модела, но отсега можем да потвърдим, че автомобилът се отличава със свръхсолидна каросерия, а благодарение на сполучливо настроената ходова част, ниския център на тежестта и междуосното разстояние от 2,95 метра пътното поведение е абсолютно безпроблемно и много сигурно. Водачът разполага с избор между три режима на работа на автомобила, силата на рекуперация също може да се настройва според това дали и доколко човек харесва идеята за каране с един педал. Кормилното управление и амортисьорите на европейската версия се очаква да получат с една идея по-директна, респ. по-твърда настройка. При пробното шофиране в Корея автомобилът се справяше сравнително добре с абсорбирането на неравностите по пътя, въпреки че стъпва на внушителни 20-цолови колела, с 18-цолови колела возията несъмнено ще бъде значително по-рафинирана.
Акумулаторната батерия дава възможност за зареждане на 350-киловатова зарядна станция в рамките на 18 минути за напълване от пет до 80 процента от капацитета на батерията, благодарение на иновативната 800-волтова технология.
Хората, търсещи повече мощ и динамика се очаква да се насочат към караната от нас версия 4WD с два електродвигателя и 325 к.с., икономично настроените следва да се насочат към двигателя със 151 к.с. и по-малката 53 кВтч, позволяваща пробег от 429 километра. Най-впечатляващи са показателите на версията с 229 и задно задвижване, която позволява изминаването на до 614 км с едно зареждане на батерията.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Ioniq 6 ще се появи в началото на идната година като по-обтекаема и още по-дизайнерска алтернатива на Ioniq 5, при това с по-голям пробег. Цените се очаква да бъдат аналогични, така че всичко е въпрос на вкус.
Текст: Йорн Томас
Снимки: Кристиан Битман