Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Първи тестове на обновените Audi A8 и S8

16.05.2022 19:08

Audi подложи на обновление своя флагман А8 и спортния му дериват S8

Преди настъпването на изцяло електрическото бъдеще на марката с четирите пръстена на емблемата имахме удоволствието да покараме обновения флагман A8 с неговите прекрасни двигатели с вътрешно горене.

Исторически погледнато, осем е правилният брой цилиндри за A8. Защото нека не забравяме, че неговият произвеждан между 1988 и 1994 предшественик  Audi V8, както подсказва още самото му означение, се предлагаше само с осемцилиндрови двигатели. Актуалното поколение на модела е на пазара от 2017 година, а наследникът му по всяка вероятност изобщо няма да има никакви цилиндри, а ще разполага с изцяло електрически задвижване и ще се ориентира към стила, показан от студията Grandsphere. Засега обаче A8 все още е такъв, какъвто го познаваме, и какъвто определено го харесваме – с осемцилиндров бензинов двигател.

Избор от три двигателя

За първата среща с обновения вариант на A8 от Audi бяха докарали три от вариантите на модела: Plug-in хибрид 60 TFSI e с трилитров бензинов V6 и системна мощност 462 к.с., 60 TFSI с 460 к.с. и S8 mit 571 к.с., като последните два се задвижват от четирилитров битурбо V8. На малко по-късен етап ще се появят базовите варианти V6 като бензин и дизел.
Във визуално отношение фейслифтът е толкова дискретен, че може да бъде разпознат само от познавач. Решетката Singleframe е леко променена, модифицирана е също мрежата, която я покрива, леки ретуши има и в областта на въздоховодите в предната броня. Като опция се предлагат дигитални матрични светлини, задните OLED светлини са серийни. По този начин луксозната лимузина е освежена, но размерите и общия стил в дизайна са останали непроменени. С дължина от 5,19 метра (дългата версия е с още 13 см по-дълга) A8 е един внушителен автомобил с изчистени, плавни линии.

Четирилитровият V8 на версията 60 TFSI също не показва много новости, но такива не са му и необходими – както и досега, той разполага с 460 конски сили, които в комбинация с осемстепенната автоматична трансмисия Tiptronic осигуряват страхотна динамика при отлични маниери на работа. Единствено при много сериозно форсиране до ушите на пасажерите достига леко изръмжаване, през останалото време цари почти пълна тишина. Което приляга идеално на копринения комфорт, осигуряван от пневматичното окачване. Ако пък поръчате и предикативното активно окачване, возията става почти сюррелистично рафинирана.

Разглезващ комфорт

Меката работа на осемцилиндровите двигатели и комфортното окачване са основополагащи за характера на A8. С помощта на системата Drive Select обаче можете да промените нрава на машината и в откровено спортен, което изглежда още по-драматично при варианта S8. Защото най-спортният сред големите модели на Audi се задвижва от двигател с индекс EA825, който от своите осем цилиндъра генерира 571 к.с. и 800 Нм. Само ще припомним, че същият 90-градусов V8 може да бъде открит и под капака на Lamborghini Urus, където показателите му са 650 к.с. и 850 Нм. 2,3-тонната лимузина се катапултира за под четири секунди от място до 100 км/ч, а електронно ограничената на 250 км/ч се достига като на шега. Голямото Audi обаче доставя най-интензивно удоволствие, когато се понесете върху вълната на огромния въртящ момент и оставите всичко да се случва сякаш на сън. S8 е удивително бърз в завоите, независимо от масата и размерите си. Което нямаше как да се случи без активното окачване, управлението на задните колела и други впечатляващи технологии.

Повече мощност за варианта PHEV

Време е да проверим набързо как се държи и третия вариант на А8, а именно 60 TFSI e. При задвижването на Plug-in хибрида има някои новости: мощността се е покачила от 449 на 462 к.с. Освен това PHEV е получил и по-голяма високоволтова акумулаторна батерия с капацитет 17,9 вместо досегашните 14,4 кВтч. По WLTP пробегът на ток с едно зареждане на 60 TFSI e е 59 km километра. Би било малко пресилено да говорим за осезаем ефект от 13-те допълнителни конски сили, но затова пък взаимодействието между двата типа задвижване е станало още по-хармонично. Както и досега, PHEV разполага с режим Charge, който позволява зареждане на батерията по време на движение и запазване на електрическия пробег за желан момент.

За малко да забравим за може би най-интересната новост при А8 – моделът има и версия Horch. Традиционното име е запазено за особено луксозното изпълнение на A8 L, което обаче за жалост е предназначено само за китайския пазар.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Ето това е луксозна лимузина за пример: с фини задвижвания, комфортна ходова част, изобилие от вътрешен простор и педантична изработка A8 навлиза във финалната фаза на моделния си живот. Наследникът ще бъде изцяло електрически. Честно казано, с оглед на забележителните качества на този автомобил, по-скоро съжаляваме за това решение на Audi.

Текст: Хайнрих Лингнер
Снимки: Р. Ретцке, Т. Загмайстер

Коментари
comments powered by Disqus