Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Първият електромобил на Mazda дебютира в Токио

17.09.2019 12:34
Първият електромобил на Mazda дебютира в Токио

Вероятно това няма да е концепт, а модел за предсерийно производство

Mazda ще представи първия си електромобил на автомобилното изложение в Токио, което ще бъде отворено за пресата на 23 октомври. Вероятно това няма да е концепт, а модел за предсерийно производство, тъй като продажбите са планирани за 2020 г. Съдейки по представения на пресата прототип e-TPV, моделът ще получи един електромотор с мощност 105 кВт (143 к.с., 265 Нм) и батерия с капацитет от 35,5 кВтч, което обещава автономен пробег от около 200 км (скромните характеристики приличат на ретро хечбека Honda e и Hyundai Ioniq Electric.)

Прототипът e-TPV (electric-Technology Prove-out Vehicle), който японците показаха пред репортери в Норвегия, е модифициран всъдеход Mazda CX-30. Но това не означава още нищо, тъй като серийният електромобил ще бъде „напълно нов модел“.

За зареждане с постоянен ток се използва конекторът CHAdeMO, а мощността на променливия ток е ограничена до 6,6 kW. При прототипа e-TPV портът е монтиран занаятчийски, а капакът на резервоара за бензин от другата страна е запечатан.

Специалната платформа от серията Skyactiv-Vehicle Architecture предвижда поставяне на батерията под дъното. Инженерите казват, че там биха могли да поставят блок с капацитет 95 кВтч, но тогава нивото на емисиите на CO2 ще бъде толкова високо, колкото при Mazda 3 с двигател с вътрешно горене.

Според конструкторите в страни с повече или по-малко развита инфраструктура за зареждане на електромобили (Япония, Европа, Китай) „малка“ батерия ще бъде достатъчна. За пазари с дълги всекидневни пътувания (Северна Америка) ще бъде предложен „увеличение на пробега “ – роторен двигател Wankel, който действа като генератор за дозареждане на батерията. Пазарите с много слабо развита  мрежа за зареждане на електромобили се споменават отделно: там не е необходим електрически автомобил, а плъгин хибрид.

Тъй като до 60% от продажбите на Mazda са кросоувъри, типът на каросерията на предстоящия модел е лесно да се предположи. Следващите електромобили ще бъдат произведени от Mazda заедно с Toyota.

Коментари
comments powered by Disqus