Автомобилът върху платформата Volvo SPA ще бъде произвеждан в новия завод на Geely в Ухан
Световната общност очаква кросоувър от Lotus от няколко години (или поне две), докато китайската публика изисква от нея модел за собствено производство, защото британската марка през 2017 г. премина под крилото на Geely. Сега се оказва, че Lotus с един изстрел ше убие два заека през 2022 г., когато пусне голям електрически SUV на име Lambda (изписва се като: Lambda_E, Lambda-E) за китайския пазар. Той ще предложи четири или пет места. Мощността на електрическата задвижваща система ще бъде 450-550 кВт (612-748 к.с., 710-1140 Нм), автономният пробег ще достигне 579 км при цикъл NEDC. Предаването е двойно.
Появата на Lambda бе разкрива благодарение на изтекли документи за патентното ведомство CNIPA. Там са посочени габаритите на SUV-а: 4900 × 2017 × 1625 мм, междуосие - 2999, тегло - 2200 кг. Китайските медии отбелязват, че Lambda е подобен на Porsche Cayenne както по външен вид, така и по размер.
Обликът на Lambda е пресъздаден въз основа на патентни скици. Имайте предвид, че името на модела не се вписва в актуалната номенклатура на Lotus: сега всички имена на модели започват с буквата "E". Този път Lotus се увлича от гръцката азбука, като използва не само ламбда, но и други букви.
Кросоувърът, базиран върху платформата Volvo SPA, ще бъде произведен в новия завод на Geely в Ухан, чието строителство започна през януари 2019 г. и ще приключи през декември 2021 г. Предприятието е проектирано за годишен обем от 150 000 автомобила, поради което заедно с Lambda (40 000 броя годишно), новият кросоувър Sigma_D (50 000) и седанът Alpha_E (60 000) ще бъдат пуснати на конвейера в Ухан. Освен това SigmaСигма ще се роди през 2023 г., Alpha_- през 2024 г.
Прототипът Lambda с камуфлаж носи дълга каросерия на кросоувъра Lynk & Co 01, въпреки че е построен върху платформата CMA. Засега архитектурата SPA се използва само от Volvo за сериите 60 и 90, както и от Polestar 1.
В същото време самата компания Lotus официално обяви, че е получила безвъзмездна помощ от правителството на Обединеното кралство за разработване на "изцяло нова" архитектура за електрически автомобили . Нарича се LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture). Партньори по проекта са английската компания Sarginsons Industries и учени от университета Brunel в Лондон. Обещават лека конструкция, иновативни концепти на шасито и електрическата система. Geely наскоро представи архитектурата SEA, така че LEVA изглежда излишна.