Напуска конвейера във Волфсбург (5 август 1950 г.), пет месеца след старта му
Точно преди 70 години първият екземпляр от VW Type 2 (известен още като Bulli) слиза от монтажните линии на завода на Volkswagen във Волфсбург, за да поеме посоката към гаража на първия си собственик, разположен в Хилдесхайм, близо до Хановер, Долна Саксония.
Шаси № 20-1880 е първият автомобил VW Transporter Type 2 (Type 1 е костенурката ), който напусна конвейера във Волфсбург (5 август 1950 г.), пет месеца след като моделът влиза в серийно производство (8 март, 1950).
Това комбинирано "гълъбово синьо" комби се използва като превозно средство в продължение на 23 години в Хилдесхайм и околностите му, след това от 1973 до 1992 г. преминава от ръка на ръка сред колекционери, които са фенове на марката VW. Тогава той е предложен за продажба и купен от датчанина Тони Л., който го кара с ремарке до родината си.
Там този 42-годишен Type 2 с изминати по-малко от 100 000 км е преименуван от новия си собственик: Bulli става Sofie, име, взето от първото първо поколение на Type 2, продаден в Дания през 50-те години на миналия век.
Едва през 2000 г. Sofie е подложен на пълна реставрация - работа, която приключва три години по-късно. През пролетта на 2003 г. по този начин първият Type 2 в историята може отново да тръгне на пътя, но не и да „работи“: тогава въпросът беше да поеме ръководството на рали VW в Камберг. Впоследствие Тони ще измине с него повече от 20 000 км изцяла Европа.
В края на 2014 г., докато Тони търсеше нов собственик на своето превозно средство, в крайна сметка Volkswagen Commercial Vehicles го придоби, за да го направи част от своята колекция. Оттогава Sofie участва в многобройни срещи, където радва млади и стари, независимо дали в Хановер, Волфсбург или Хилдесхайм.