Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Пазарът на хибриди PHEV и EV рязко скочи нагоре

08.02.2021 13:51
Пазарът на хибриди PHEV и EV рязко скочи нагоре

Консултантската компания IHS Markit прогнозира 70% скок в глобалните продажби за 2021 г.

Миналата година, поради пандемията и съпътстващата я икономическа криза, се оказа не най-добрата за световния автомобилен пазар. Загубата на глобални продажби е 14%. Още по-изненадващо е разрастването на пазара на електрически превозни средства и хибриди със зареждане от битовата мрежа (те могат да се експлоатират и като електрически автомобили). Според EV-volumes.com през 2020 г. в света са продадени 3,24 млн. автомобила BEV и PHEV, което е с 43,3% повече спрямо 2019 г. Блогът за продажби на EV дава малко по-ниски данни (3,125 млн.), но във всеки случай това е колосално увеличение.

Според данните на EV Sales Blog: Tesla е водеща в продажбите на електифицираните автомобили (499 535, 16% пазарен дял). Второто място принадлежи на Volkswagen Group (421 591, дял от 13%). Следват SAIC (272 210, 9%), Renault-Nissan-Mitsubishi (226 975, 7%) и BMW Group (195 979, 6%).

От този брой автомобили делът на чистите електрически автомобили (BEV) представлява повече от 68%. И ако отделим само електрически автомобили в продажбите, тогава първите пет производители изглеждат така: Tesla - 499 535 (23% от пазара на BEV), SAIC - 243 201 (11%), Volkswagen Group - 227 394 (11% ), Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance - 172 673 (8%) и BYD - 131 705 (6%). Преди това самият VW посочи 231 600 единици, но това не влияе на позицията в диаграмата.

За първи път от 2015 г. продажбите на автомобили  BEV и PHEV в Европа надминават китайските продажби: 1 395 000 (+ 137%) срещу 1 337 000 (+ 12%). САЩ са на трето място, но с голямо изоставане (328 000, + 4%). Ако Европа е представена  по държави, тогава Германия е лидер в това отношение, а по отношение на автомобилите BEV + PHEV се оказва вторият пазар в света след Китай, достигащ продажби от 398 000 бройки (+ 254%). 

Общият дял на автомобилите  BEV + PHEV в глобалните продажби се е увеличил през 2020 г. до 4,2% (2,5% през 2019 г.). И този дял явно ще се увеличава. Консултантската компания IHS Markit прогнозира 70% скок в глобалните продажби на BEV и PHEV за 2021 г.

Коментари
comments powered by Disqus