След две до четири години ще достигнем нивото отпреди кризата, прогнозират шведите.
Глобалният пазар на товарни автомобили се съвзема, но ще му трябват поне още две години в САЩ и четири в Европа, за да достигне нивата отпреди кредитната криза. Прогнозата е на Volvo, втория най-голям производител на камиони в света.
Главният изпълнителен директор на компанията Лейф Йохансон заяви, че очаква глобалните продажби тази година да достигнат рекордни нива заради незапомненото търсене в Китай и Индия. Възстановяването в Европа и Северна Америка обаче си остава съвсем бавно, предупреди той.
За момента продажбите на компанията на Стария континент са дори под съвсем умерените 10 на сто ръст, която Volvo заложи в плановете си за годината. В САЩ прогнозираните 20 на сто вероятно ще се осъществят, но това не променя факта, че през първата четвърт на годината шведите имат повече поръчки от Бразилия, отколкото от цяла Северна Америка.
За Volvo последните две години бяха белязани от най-тежката криза в историята на компанията. Само за шест месеца продажбите й спаднаха с 50 на сто – повече дори от черните дни на Суецката криза през 1956. Това принуди шведите да съкратят почти 22 000 от общо стоте си хиляди работници.