Jeep, Lexus и Dacia изваждат Европа от 6-годишния спад на продажбите
Резултатите за първите шест месеца на годината от продажбите на нови автомобили в Европа сочат, че 6- годишният спад е към края си. Водени от Jeep, Lexus и Dacia, 14 марки отбелязват прираст повече от средния за пазара, който възлиза на 6% и или общо 6,85 млн автомобила.
Още 10 марки, сред които и немските производители Audi, BMW и Mercedes-Benz, отбелязват повишаване на продажбите си за първата половина от годината. Само 7 компании регустрират загуби през този период. Трите най-изоставащи са Mini, Smart и Chevrolet. Именно поради тези показатели американската компания обяви спиране на продажби в Европа след края на 2015 г.
Jeep, принадлежащ на Chrysler Fiat Automobiles е марката, която отбелязва най-голям ръст през първото шестмесечие, след феноменален скок на продажбите с 44% и или общо 16 348 броя. С 63% нарастване на продажбите, достигащи до 8000 бройки, се нарежда и големият Grand Cherokee. Той допринася за около половината от печалбите на Jeep. От компанията разкриват, че ще се възползват от силния интерес на пазара към Cherokee. „След два месеца продажби в Европа се доближаваме до върха”, заявяват официални лица от Jeep.
Пазарът върви добре, както за Jeep, така и за Lexus. Средноголемият седан IS направи създателя си известен, след като стана бестселър за първата половина на 2014. В битката той победи по-евтиния и по-малък CT200h и повиши продажбите на луксозната марка, принадлежаща на Toyota, с 35% и общо 14 047 автомобила.
„Планираме да увеличим продажбите на Lexus с въвеждането на новия модел NX (компактния кросоувър) през последното тримесечие на годината. На път сме да надхвърлим целта си от 50 000 продадени бройки през 2014 г. в Европа", разкрива вицепрезидентът на Toyota Europe и ръководител на Lexus Europe.
Обновеният и освежен кросоувър Duster тласка продажбите на Dacia нагоре през първото шестмесечие. Марката, притежавана от Renault, може да се похвали със завиден ръст от 35% и до 195 100 продажби по време на този период. Силното търсене на компактния модел Sandero даде преднина на Dacia с продажби от 64 000 автомобила.
Англия и Испания се оказват главни виновници за скока на продажбите и задвижването на европейския пазар. Британците са увеличили продажбите на нови автомобили с 123 642 броя, докато в Испания са скочили с 68 583. Заедно двамата колоси в автомобилния бизнес формират половината от скока в цяла Европа, възлизащ на 400 000 продадени превозни средства за шестмесечието.