Лидер на пазара на електрически автомобили в Северна Америка сега е компанията Tesla
Според данните за продажбите на нови автомобили през юли в САЩ повечето производители отбелязват значителен спад, някои от тях много по-голям, отколкото анализаторите очакваха.
Например, продажбите на GM намаляха с 15% през юли, докато анализаторите на Edmunds очакваха спад от 10,8%, а Kelley Blue Book - 9,1%. Продажбите на Ford слязоха надолу със 7,5%, докато прогнозата на Edmunds беше 5%, а тази на Kelley Blue Book – с 6,2%. Новите реализации на Fiat Chrysler паднаха с 10,5% (прогнозата 7% и 6,9%), Nissan - 3.2% (прогноза1% и 5,6%).
Експертите посочват едновременно няколко причини за това състояние на пазара на нови автомобили в САЩ - след рекордните продажби през 2015 г. и 2016 г. пазарът изживява период на корекция. Това се усложнява от промяната на потребителски предпочитания, все повече американци предпочитат кросоувъри вместо традиционните седани, а изборът на които все още не е толкова голям, което води до намаляване на продажбите.
Друг основен iфактор е нарастващата популярност на електрически превозни средства - от юли 2016 г. до юни 2017 г. продажбите на електромобили в САЩ скочиха с 45%.
Някои традиционни автомобилни компании се опитват да наваксат тази тенденция и вече имат в арсенала си доста популярни модели електрически превозни средства, като например Chevrolet Bolt, Nissan Leaf, BMW i3 и т.н.
Независимо от това, лидер на пазара на електрически автомобили в САЩ е Tesla, който постепенно започва да иззема част от потребителите на традиционните компании. Броят на предварителни поръчки за новия Tesla Model 3 вече надхвърлиха 500 хиляди през миналата седмица., което също може да има възпиращ ефект върху продажбите на автомобили в САЩ през последните месеци.