Прогнозите вече сочат 9.1 млн. продадени нови автомобила до края на 2009 - при 15.4 млн. преди една година.
Продажбите на нови автомобили в САЩ достигнаха новата си най-ниска точка през февруари, напук на незапомнените отстъпки и бонуси, предлагани от производителите. Все повече американци предпочитат да купуват коли на старо.Всички големи автомобилни компании отчитат драстичен спад в продажбите в сравнение със същия месец на 2008 година - при General Motors той е 53 на сто, при Ford - 48%, при Chrysler - 44%, и при Toyota - 40%.
Според калкулациите на фирмата за пазарни анализи Autodata сегашният темп на продажбите сочи около 9.1 милиона продадени нови автомобила за 2009 година. През януари прогнозата бе за 9.6 милиона, а през миналия февруари - 15.4 милиона.
Тези данни поставят под сериозна въпросителна и плановете за спасяване на закъсалите GM и Chrysler. Все още недовършените оздравителни планове на двете компании, с които трябва да бъде защитена поисканата от правителството финансова помощ, са разчетени при доста по-оптимистична годишна прогноза.