Според данните, изнесени от компанията за маркетингови проучвания J.D. Power and Associates, броят на продадените автомобили в Западна Европа през 2007 г. е 14 776 476, което е знак за съвсем малък прираст в сравнение с 2006 г., когато продадените автомобили са били 14 769 936.
Причината за недотам добрите общи резултати се дължи до голяма степен на немския пазар, където само през декември е налице спад в продажбите с цели 19,9%, провокиран преди всичко от несигурността сред потребителите относно ефекта от новите данъци, които се планира да бъдат въведени. През цялата 2007 г. продажбите на нови автомобили в Германия спадат с 9,2%.
Ситуацията в Италия е малко по-различна от общата тенденция, тъй като там продажбите на нови автомобили отбелязват значителен растеж и са се увеличили с 6,2%, до 2 504 252, подпомогнати и от въвеждането на различни финансови стимули за изхвърляне на старите, замърсяващи околната среда автомобили.
Испанският пазар бележи спад с едва 1,2% до 1 614 737 автомобила.
Във Франция продажбите на нови автомобили са се увеличили с 3,2% до 2 404 007. Като една от причините за този ръст анализаторите отбелязват плановете на правителството да въведе данък за CO2 емисиите .
В Обединеното кралство продажбите на нови автомобили са се увеличили с 2,5% до 2 404 007, като през месец декември те нарстват с 3,1% до 137 960. От J.D. Power обаче предупреждават, че през 2008 г. те ще са под 2,3 милиона поради слабото търсене от страна на частните клиенти.
Крайната прогноза на J.D. Power e, че през 2008 г. общите продажби ще спаднат до около 14, 6 милиона.